نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در امور افغانستان در ترکیه دیدار می کنند

نشست نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در امور افغانستان سوم حوت/ اسفند در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار خواهد شد.

نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در امور افغانستان در ترکیه دیدار می کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که نشست نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در امور افغانستان 22 فوریه (سوم حوت/ اسفند) در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: 22 فوریه با زلمای خلیلزاد، همتای آمریکایی خود در آنکارا، پایتخت ترکیه دیدار خواهم کرد.

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در ادامه همچنین تصریح کرد: ترکیه به عنوان یک منطقه بی طرف مناسب ترین گزینه برای میزبانی این نشست است.

وی افزود: ترکیه بازیگر مهمی در افغانستان است و به همین علت به مقامات ترک پیشنهاد گفتگوی دو جانبه در مورد این کشور را داده ایم.

کابلوف با ابراز خوش بینی به تحولات اخیر در روند صلح افغانستان، افزود: امیدواریم امسال جنگ 17 ساله در افغانستان پایان یابد و این کشور عاری از تروریسم و مواد مخدر شود.

وی با بیان این که مردم افغانستان خواهان صلح و بازسازی کشورشان هستند، افزود: آنان بسیار کوشا بوده و می توانند نتایج قابل قبولی را کسب کنند و مسکو آماده حمایت از مردم افغانستان در این مسیر است.

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان با اشاره به نقش برخی کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان تصریح کرد: پاکستان و ایران در حل و فصل مسئله افغانستان می توانند نقشی کلیدی بازی کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار