مدیرکل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی:

واردات دام زنده تا تعادل قیمت گوشت ادامه دارد/ نظارت و برخورد وظیفه ما نیست

جعفری گفت: واردات دام زنده تا تأمین نیاز بازار داخل و تعادل قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

واردات دام زنده تا تعادل قیمت گوشت در بازار ادامه خواهد داشت/ واردات روزانه ۱۰۰ رأس دام زنده به کشوربه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جعفری مدیرکل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی در جریان بازدید از کشتارگاه و محل نگه‌داری دام‌های وارداتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام از حداکثر پتانسیل‌های خود و راه‌های مختلف از جمله زمینی، دریایی و هوایی برای واردات دام زنده استفاده می‌کند.

به گفته وی: واردات دام زنده تا تأمین نیاز بازار داخل و تعادل قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه گوشت منجمد از مبدأ برزیل و لاشه گوسفندی از کشور‌های سی آی اس وارد می‌شوند،  تصریح کرد: ورود دام زنده به کشور به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا روزانه ۵ تا ۶ هزار رأس دام وارداتی در کشور کشتار شود تا از این طریق ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت قرمز در کشور توزیع شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار هر شرکتی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اقدام به واردات کند باید محصول پروتئینی خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهد تا این شرکت بر اساس مصوبه و با نرخ معین اقدام به عرضه در بازار کند.

مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی افزود: هنگامی که یک شرکت اقدام به واردات گوشت قرمز می‌کند باید از زمان ورود محصول به سرد‌خانه میزان و توناژ محصول به پشتیبانی امور دام را اعلام کند تا با معرفی نامه پشتیبانی امور دام محموله‌ها را در اختیار مباشران ستاد تنظیم بازار در استان‌های مختلف تحویل دهند، اما اگر این اقدام صورت نگیرد یا آنکه اختلاف آماری وجود داشته باشد شرکت پشتیبانی امور دام این شرکت‌ها را به دستگاه‌های نظارتی معرفی خواهد کرد، که این امر بدان معناست که ما تنها مسئول تنظیم بازار هستیم و نظارت وظیفه ما نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با واردات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده پیش‌بینی می‌شود که قیمت گوشت قرمز در بازار شکست شود و مردم به زودی می‌توانند برای تامین نیاز خود در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ورود روزانه دام زنده به کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
ان شاالله همه چیز ارزون شه
Israel
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
باید بگیم بهم زدن بازار نه تنظیم بازار
Iran (Islamic Republic of)
قصاب
۰۱:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بنده در شغل قصابی هستم دقیقا 4ماه پیش به شدت دام از کشور قاچاق شد واین شد نتیجه .الان هم از هر 2قصابی 1قصابی در حال تعطیلی هست فقط به دلیل گران بودن دام وگوشت وعدم خرید گوشت از طرف مصرف کنندگان.
حال یک نوید را به مردم دارم که طی 3الی 5ماه آینده قیمت گوشت به شدت افت می کند به خاطر اینکه به خاطر گران شدن قیمت دام دامداران با ظرفیت چند برابری گوساله پرواری وگوسفند پرواری پروار بندی شده. البته دخالت دولت خود باعث می شود در دراز مدت هم دامداران وهم مصرف کنندگان ضربه شدید ببینند فقط سود اصلی را دلالان بزرگ از موقعیت پیش آمده می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
دولت برای تامین ارز و افزایش تولید دلار گرون کرد با این کارپیمان کارها برای دولت سصددرصد کمتر آب میخوره طبعا اقشار کم درآمد دراین زمان چاره جز موت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واردات گاو و گوسفند مولد برای دامداران اگر آزاد بشود قطعا قیمت ها پایین میآید قاچاق هم باشد باز قیمت ها پایین میآید فرانسه گاو سمینتال اصیل 750 یورو هست که گاو دو منظوره شیری و گوشتی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بابا کی از شما قیمت دام خارج را خواسته،عامل اصلی گرانه به والله خود دولت است . . بخداوندی خداقسم ، اگی قیمتها از طرف دولتی اعلام نشود هیچ چیز گران نمی شود .من دلیل دارم این حرفو میزنم . درشهر ما گوشت گوساله 65هزارتومان بود چند روزپیش دادستان محترم توتلویزیون اعلام کرد هیچ کس حق ندارد قیمت بالاتر از 68هزارتومان ببرد فردای آنروز گوشت شد 75هزارتومان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
عجب وضعیه. هیچ وقت فکر نمی کردم یه روزی بیاد که برا گوشت باید ثبت نام کنم. تازه این برا تهرانه شهرستان ها هم که آدم نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
کو تعادل قیمتها داره گرونتر میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اینجوری باشه واردات فایده ای نداره
آخرین اخبار