سنقر تالابی زخمی به محیط زیست سیستان وبلوچستان تحویل داده شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک بهله سنقر تالابی زخمی توسط دوستداران محیط زیست کشف و برای تیمار و درمان تحویل این اداره کل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید ریگی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این سنقر تالابی که بر اثر برخورد با جسمی سخت در ناحیه بال چپ دچار آسیب و مصدومیت شده بود، توسط دوستداران محیط زیست کشف و تحویل یگان حفاظت این اداره کل شد.

وی افزود: این پرنده پس از انتقال به اداره توسط دامپزشک معاینه شد و تحت درمان و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سنقر تالابی (نام علمی: Circus aeruginosus) یک گونه سنقر بزرگ و پرنده‌ای شکاری از تیره عقابیان است.

وی بیان کرد: این گونه سنقر تالابی که در ایران نیز یافت می‌شود از تمام سنقر‌های دیگر بزرگتر، جثه درشت‌تر و بال‌های پهن تری دارد.
ریگی افزود: معمولا در ارتفاعات کم پرواز می‌کند و گاهی بال می‌زند و در فاصله بال زدن‌ها در حالی که بال‌ها را به شکل (V.) نگاه داشته است پرواز می‌کند.

وی گفت: رنگ پر و بال در این گونه از سنقر، متغیر است و ماده و نر نابالغ معمولا رنگ خاکستری ندارند و یکدست قهوه‌ای شکلاتی پررنگ هستند، با سر و شانه‌های کمرنگ و بعضی از ماده‌ها سراسر تیره رنگ هستند و بیننده را به یاد کور کور می‌اندازند.
وی اظهار داشت: سنقر تالابی به قصد شکار طعمه از ارتفاع کم با حرکتی ناگهانی به سمت طعمه فرود می‌آید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تقدیر از همیاران و دوستداران محیط زیست از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست کرد با توجه به فصل سرما در صورت مشاهده پرنده یا حیوان زخمی و یا حضور حیات وحش در محیط زندگی انسان‌ها موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به نجات حیوان و انتقال آن به محیط طبیعی اقدام شود.

انتهای پیام /پ

نجات یک بهله سنقر تالابی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار