۸ راهکار طلایی برای پولدار شدن

در این مطلب چندین راه برای پولدار شدن و نکته‌هایی برای موفقیت در آن را به شما می‌گوییم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید ساده‌ترین راهی که برای پولدار شدن به ذهنتان خطور کند داشتن یک پدر میلیاردر یا به ارث بردن یک عالمه پول است. ولی این‌ها چیز‌هایی نیست که منتظرشان بمانید یا بتوانید کاری برایشان بکنید. بسیاری از افراد موفق و پولدار در خانواده‌ای فقیر بدنیا آمده اند و همین فقر، این لزوم را برای آنان بوجود آورده که راه‌های جدیدی برای پولدار شدن کشف کنند و یک کارآفرین بزرگ شوند.

۸ راهکار طلایی برای پولدار شدن

شاید فکر کنید پولدار‌ها لزوما انسان‌های باهوش‌تر و باشعورتری هستند. اما همه‌ ما پولدار‌هایی را دیده‌ایم که فرهنگ بالا و اخلاق خوبی ندارند، حتی شاید سواد زیادی هم نداشته باشند. برای پولدار شدن فقط باید راهش را پیدا کنید و برنامه ریزی خوبی داشته باشید. راه‌های بسیار زیادی برای پولدار شدن وجود دارد. در ادامه چندین راه برای پولدار شدن و نکته‌هایی برای موفقیت در آن را به شما می‌گوییم.


بیشتر بخوانید: راه حلی آسان برای پولدار شدن دانشجویان


۱- هدف و علاقه

هر کسی در دنیا برای انجام کاری بدنیا آمده و می‌تواند در آن شکوفا شود. اگر هنوز هدف و رویایتان را پیدا نکرده اید یعنی هنوز به دنیا نیامده اید. هیچوقت برای شروع کاری که به آن علاقه دارید دیر نیست. علاقه در مسیری که آن را می‌روید به شما انگیزه می‌دهد و شما را خلاق و موفق می‌کند. اگر کاری را دوست نداشته باشید و فقط منتظر تعطیل شدنش باشید خیلی بعید است که در آن رشد کنید و پولدار شوید.

۲- یادگیری مداوم

دنیای کنونی همواره درحال تغییر و پیشرفت است. کسانی موفق می‌شوند که اطلاعات بیشتر و به‌روز تری نسبت به بقیه داشته باشند. بعد از اینکه رشته‌ای که می‌خواستید را برای فعالیت انتخاب کردید، سعی کنید قدم به قدم در آن متخصص‌تر شوید و هر دانشی را در رابطه با آن کسب کنید. اگر بتوانید در رشته‌ای خاص بهترین باشید، می‌توانید پول فراوانی از طریق آن بدست آورید. البته متخصص شدن در یک رشته یک شبه اتفاق نمی‌افتد، این موضوع مانند تفکر کایزنی ژاپنی‌ها باید قدم به قدم و به طور مداوم باشد.

کتاب خواندن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید. زندگی نامه‌ی افراد موفق را بخوانید. برای مثال زندگی نامه‌ی استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل را بخوانید. قطعا با مطالعه‌ی زندگی آن‌ها پنجره‌های تازه و متعددی بسوی موفقیت به رویتان گشوده خواهد شد.

۳- سرمایه گذاری

یکی از راه‌ها برای چند برابر کردن پولتان سرمایه گذاری در بازار‌های مالی است. برای سرمایه گذاری در بازار‌های مالی باید اطلاعات موردنیاز در این زمینه را کسب کنید و فرد فرصت شناس و ریسک پذیری باشید. شما می‌توانید با خرید سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه و سرمایه گذاری در بازار بورس (اگر ریسک پذیری بالایی دارید)، سود زیادی کسب کنید.
همچنین خرید طلا و ارز مخصوصا در بحران‌های اقتصادی سود زیادی دارد.

۴- پولدار شدن به وسیله‌ی اینترنت

مردم روز به روز بیشتر به اینترنت روی می‌آورند و راه‌های پولدار شدن ازطریق اینترنت روز به روز سوددهی بالاتری بدست می‌آورد. ایجاد کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی زیادی ندارد، ولی تخصص و خلاقیت برای جذب مخاطب لازمه‌ی آن است. امروزه بسیاری از مردم از طریق سایت ها، کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام، خرید و فروش اینترنتی، ساخت اپلیکشن و بازی‌ها برای موبایل و ... پول زیادی بدست می‌آورند.

۵- ارتباطات

سعی کنید ارتباطات خود را گسترش دهید و هیچ وقت قطعشان نکنید. اکثر فرصت‌ها و پیشنهادات خوبی که برای ما پیش می‌آید ازطریق دوستان و آشنایانمان است. همچنین احتمال موفقیت گروهی از افراد، بیشتر از احتمال موفقیت فرد به تنهایی است. با افرادی ارتباط داشته باشید که مانند خودتان دارای هدف مشترکی هستند. شما باید ازطریق شبکه‌های اجتماعی و همینطور در دنیای واقعی پل‌های ارتباطی زیادی بزنید.

۶- برنامه ریزی مالی

اینکه امروز هدفتان را پیدا کنید و چند روز بعد به چیز‌های دیگر فکر کنید و آن را فراموش کنید شما را موفق نخواهد کرد. شما باید برای پولدار شدن یک برنامه‌ی کاربردی روزانه و برنامه ریزی مالی داشته باشید. بهترین راهش این است که هدف مالی، برنامه روزانه، برنامه بلند مدت، مقدار پولی که بدست می‌آورید و خرج می‌کنید را یادداشت کنید. بهترین راه برای کنترل و مدیریت هزینه این است که دفترچه‌ای تهیه کنید و تمام خرج‌های ریز و درشتتان را در آن بنویسید.

۷- پس انداز

تنها راه برای بدست آوردن یک سرمایه‌ی خوب برای شروع یک کار و پولدار شدن، پس انداز است. شما باید هزینه هایتان را طوری برنامه ریزی کنید که قسمتی را به پس انداز اختصاص دهید. برای اینکه مطمئن شوید این پول را خرج نمی‌کنید، یک حساب دیگر باز کنید و پول‌هایی که قرار است پس انداز کنید را در آن بریزید که حساب کار از دستتان در نرود. اگر مدیریت هزینه هایتان برایتان سخت است خود را در عمل انجام شده قرار دهید. مثلا وام بگیرید یا زمین و ماشینی بخرید که مجبور باشید قسط آن را بدهید.

۸- شکست نخوردن از شکست‌ها

بدانید که شکست مقدمه‌ی پیروزی است و تاکنون هیچ پیروزی‌ای بدون شکست‌های قبلی بدست نیامده و جزء جدایی ناپذیر زندگی است. مهم این است که چطور با شکست هایتان برخورد می‌کنید. شما باید از شکست‌ها و ضربه‌هایی که می‌خورید درس بگیرید و حتی قوی‌تر شوید. برای رسیدن به موفقیت و پولدار شدن از شکست نترسید و هرگز تسلیم نشوید. هرگز برای شکست هایتان در افراد دیگر و عوامل محیطی دنبال مقصر نگردید. آن را بپذیرید و به خودتان نسبت دهید. درغیراینصورت هرگز از آن درس نخواهید گرفت و بجای قوی‌تر شدن، دچار ترس و ناامیدی می‌شوید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

چگونه پولدار شویم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ای کاش
۱۷:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
فقط اینو میدونم که با پس انداز کردن نمیشه پولدار شد
چون خودم به شخص همیشه کم خوردم و کم پوشیدم و کم گشتم و همش پس انداز کردم تا یه خونه بخرم آخر بعد از 17 سال نتونستم چون تا پولم نزدیک بود جور بشه خونه یهو 2 یا 3 برابر میشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
این راهکارها جواب نمیده. اینجا هر روز داره قیمت ها بالا و پایین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
پولدار شدن غیرممکنه
آخرین اخبار