اعلام خسارات سیل در استان کرمان ظرف ۵ روز آینده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: دستگاه‌هایی اجرایی و فرمانداری‌های مناطق آسیب دیده موظفند ارزیابی‌های دقیق و کارشناسی شده را ظرف ۵ روز آینده اعلام کنند.

اعلام خسارات سیل در استان کرمان ظرف ۵ روز آینده

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مجید سعیدی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در سیلاب‌های اخیر، به منازل، مزارع، راه‌ها و تاسیسات خدماتی در شهرستان‌های منوجان، فاریاب، کهنوج، جیرفت، رودبارجنوب، قلعه گنج، نرماشیر، بم، کرمان، راور و شهربابک، خسارت‌هایی وارد شده است.

وی همچنین، از تخریب ۴۰۰ راه روستایی و عشایری در این استان خبر داد و افزود: در شهرستان رودبارجنوب راه ارتباطی ۸۶ روستا قطع شده و ۲۰۰ خانه دچار آبگرفتگی شده اند که هلال احمر در حال امداد رسانی به ساکنان آن‌ها است.

سعیدی گفت؛ درکهنوج، سیلاب به ۲۵ واحد مسکونی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد کرد و به ۵ هزارمتر مربع مزارع کشاورزی آسیب رساند.

وی بیان داشت:همچنین به چند سیل بند در روستا‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده و فرونشست زمین در محور کهنوج فاریاب در حال بررسی کارشناسی است.

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان منوجان ۱۷ راه روستایی در بخش آسمینون آسیب دیده است گفت: در این روستا‌ها و روستا‌های قلعه گنج هلال احمر در حال امداد رسانی به روستائیان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین از خسارت دیدن ۵۰۰ متر از خط انتقال آب قلعه گنج و وارد شدن بیش از ۷۱ میلیارد ریال خسارت به ابنیه فنی و راه‌ها و پل‌ها دراین شهرستان خبر داد و گفت: در جیرفت بند‌های خاکی روستا‌های حسن آباد و اسماعیلی خسارت دیده اند و در ساردوئیه شکسته شدن ۵ تیر، برق این منطقه را چند ساعتی قطع کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استاندار کرمان همچنین گفت: در شهر کرمان به آسفالت برخی معابر شهری خسارت وارد شده است، در شهربابک بخش کشاورزی روستای ریسه خسارت دیده است.

وی بیان کرد:در نرماشیر راه ارتباطی روستای کورک دچار آب برگی شده و در روداب شرقی و غربی راه‌های روستایی به علت طغیان رودخانه آسیب دیده اند. در شهرستان راور آسفالت معابر و تاسیسات شهری و در روستا‌ها برخی قنوات آسیب دیده اند.

وی افزود: در بم به تاسیسات برق و راه روستایی دشت دارزین و خط انتقال برق از بم به بروات هم آسیب وارد شده است.

جمع بندی‌های اولیه نشان می‌دهد بارندگی‌های دو روز گذشته، خسارت‌هایی را در ۱۱ شهرستان و تعداد زیادی روستای استان کرمان برجای گذاشته است.



انتهای پیام /س

خسارات سیل در استان کرمان ظرف ۵ روز آینده اعلام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار