۲۵ بهمن؛ آغاز جشنواره موسیقی فجر در شیراز

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر فارس از اجرای ۲۷ گروه در جشنواره پانزدهم خبر داد.

۲۵ بهمن؛ آغاز جشنواره موسیقی فجر در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هدایت رضایی دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: حدودا دو ماه پیش جشنواره گروه نوازی را برگزار کردیم که این موضوع برای گروه‌های موسیقی فارس بسیار مهم بود تا بتوانند استعداد‌های خود را بروز دهند و رقابتی میان گروه‌های مختلف باشد.

وی اظهار داشت: ما پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر استان فارس را از ۲۵ بهمن تا چهارم اسفندماه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم که جدول برنامه گروه‌ها را به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که گروه‌های موسیقی بومی نیز در آن وجود دارد و این دغدغه ما برای جشنواره امسال بود.

رضایی ادامه داد: امسال جشنواره موسیقی فجر فارس را در تالار حافظ، تالار احسان و هنر شهر آفتاب برگزار خواهیم کرد و با توجه به پتانسیل موسیقی در شیراز از مسئولین تقاضا دارم که تالار‌ها و مکان‌های مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها ساخته شود.

دبیر جشنواره موسیقی فارس افزود: برای نخستین بار در جشنواره امسال از گروه‌های موسیقی کودک از قیروکارزین، ارسنجان و زرقان استفاده کردیم که امیدوارم مورد توجه مخاطبین و علاقمندان به موسیقی قرار بگیرد.

هدایت رضایی اضافه کرد: اگر بخش خصوصی از جشنواره موسیقی فجر فارس حمایت نمی‌کرد، امکان برگزاری جشنواره برای ما وجود نداشت و ما برای تک تک سالن‌هایی که میزبان جشنواره هستند هزینه پرداخت کردیم و به همین خاطر قیمت بلیط‌ها امسال گران‌تر بوده و تا زمانی که سازمان‌ها و ارگان‌ها از جشنواره حمایت نکنند امکان تخفیف و کم کردن بلیط‌ها وجود ندارد.


بیشتر خوانید: شیراز میزبان جشنواره موسیقی فجر فارس 


رنجبر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: اینکه قشر عموم نمی‌توانند از جشنواره موسیقی استفاده کنند قطعا راهکار‌هایی برای این قضیه پیش بینی شده که از جمله آن به تخفیف ۳۰ درصدی برای دانشجویان و هنرجویان موسیقی می‌توان اشاره کرد، ولی تا زمانی که سوبسیدی برای برگزاری جشنواره موسیقی، نمایش یا فیلم پیش بینی نشود امکان تخفیف‌های بیشتر نیست.

وی افزود: پس از پایان جشنواره موسیقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از ۳۰ بهمن جشنواره تجسمی و مد لباس فجر را برگزار می‌کند.

رنجبر در خصوص ورود عکاسان و خبرنگاران به سالن‌های برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم بیان کرد: با توجه به فرهنگ ما و شئوناتی که در ایران به آن توجه می‌شود در این خصوص سخت گیری‌هایی وجود دارد و مطمئنا معذوریت‌هایی در مقایسه با جشنواره فیلم وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم راهکاری فراهم کنیم تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: در پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس ۲۷ گروه حضور دارند و سعی ما بر لزوم توجه به گروه‌های بومی است تا در کنار بزرگان قد علم کنند.

علاقمندان به جشنواره موسیقی فجر استان فارس برای خرید بلیط به سایت farhang.tic مراجعه کنند و بلیط گروه‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
انتهای پیام/م

برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.