سالانه بین ۳۸ تا ۴۰ هزار زایمان در لرستان انجام می‌شود

رئیس گروه مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سالانه بین ۳۸ تا ۴۰ هزار زایمان در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مینا رحیمی، رئیس گروه مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اهمیت بحث مرگ و میر مادران یکی از شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی است که این مهم در ۲ و ۳ سال اخیر سبب شده تا وزارت بهداشت بسته‌ای را تحت عنوان حمایت روحی روانی مادران باردار تدوین کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مسئول تهیه این بسته شده تا با مشارکت دانشگاه سیرجان بتواند این مهم را مهیا و به عنوان پایلوت به انجام برساند.

رحیمی گفت: هدف از این طرح ترویج زایمان طبیعی بوده و با توجه به اینکه یکی از دلایل استقبال زنان از سزارین ترس از زایمان طبیعی است، تصمیم بر آن است تا با ارائه خدمات روانشناختی به مادران باردار این میزان ترس و استرس را کاهش داده و آنان را ترغیب به انجام زایمان طبیعی کنیم.

رحیمی افزود: سالانه در استان بین ۳۸ تا ۴۰ هزار زایمان در استان انجام می‌شود.

رئیس گروه مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در این طرح افراد باردار پس از شناسایی غربالگری می‌شوند و چنانچه آنان برای مشاوره به روانشناس و روانپزشک مراجعه نکنند، روانشناس را به همراه یک پزشک به منزل آنان می‌فرستیم تا آن‌ها را مورد مشاوره قرار دهد.

وی هدف از اجرای این طرح را مراقبت‌های روحی زنان باردار دانست و عنوان کرد: باید رسانه، نهاد‌های دولتی و از همه مهم‌تر خانواده‌ها درگیر این موضوع شوند و آگاهی لازم را کسب کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه در زمان بارداری با توجه به وجود هورمون‌هایی که در بدن مادر ایجاد می‌شود این هورمون‌ها در شرایط روحی مادران اثرگذار خواهد بود و باید همسر، خانواده و جامعه کمک کنند تا فرد قدرت پذیرش بارداری را داشته باشد.

رئیس گروه مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اثرات روانی مادر به خوبی در جنین و نوزاد مشهود می‌شود، خاطرنشان کرد: مادری که از حمایت روانی خوبی برخوردار باشد قطعاً زایمان موفقی خواهد داشت.

انتهای پیام/د

سالانه بین 38 تا 40 هزار زایمان در لرستان انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار