کشف بیش از ۶۰ درصد جرائم فضای مجازی در فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری، ۶۳ درصد از جرائم فضای مجازی در سطح استان کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس در نشست تخصصی پلیس فتا در حوزه بانکداری الکترونیکی در شیراز، با بیان اینکه طی ۱۰ ماه سال جاری، ۶۳ درصد از جرائم فضای مجازی در سطح استان کشف شده است،  اظهار کرد: در عصر پست مدرنیته، فضای مجازی دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است که باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در این خصوص با هماهنگی بین بخشی در ابعاد مختلف اقدامات خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی، فضای ذهنی مردم را تا حدود بسیار زیادی به خود مشغول کرده است، گفت: هنر ما این است که ضمن استفاده مناسب از فرصت‌های این حوزه، تهدیدات آن را نیز شناسایی و به فرصت تبدیل کنیم.

فرمانده انتظامی استان فارس به تشریح وضعیت بانکداری الکترونیکی پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در کشور وجود دارد و موضوع امنیت در حوزه بانکداری الکترونیکی بسیار با اهمیت و مهم است.

سردار گودرزی افزود: امنیت در فضای مجازی یک محصول نیست بلکه یک فرآیند نسبی است که با همکاری و همیاری سایر نهاد‌های مرتبط با این موضوع میسر خواهد شد.

وی آگاه سازی بدنه جامعه با عمق دادن به آموزش‌های همگانی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه از جمله رسانه‌ها و شفاف سازی آسیب‌های این حوزه را از مهمترین راهکار‌های رشد امنیت در فضای مجازی دانست.

انتهای پیام/چ

کشف جرائم فضای مجازی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار