یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی شدنی نیست

حجت گفت: فروش مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در خرده فروشی‌ها مشروط به عرضه نهاده‌های دامی با نرخ مصوب است.

روز/ عرضه مرغ با نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومانی شدنی نیستعظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

وی نوسان نرخ نهاده‌های دامی را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی و نوسان نرخ جوجه یکروزه، مسئولان تنظیم بازار قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها پذیرفتند.


بیشتر بخوانید: فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است/ ذخیره ۵۰ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید


حجت با اشاره به اینکه فروش مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها منوط به عرضه نهاده‌ها با نرخ مصوب است، بیان کرد: عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مشروط بر آن است که نهاده‌ها و جوجه یکروزه با نرخ تنظیم بازار در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، در شرایط کنونی که قیمت جوجه یکروزه و نهاده‌های دامی اختلاف معناداری با نرخ مصوب تنظیم بازار دارد، امکان عرضه مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر مسئولان به دنبال این موضوع هستند که مرغ را با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه کنند، از این رو باید هزینه‌های تولید را کنترل کنند و در غیر این صورت امکان تحقق این موضوع وجود ندارد.

وی نرخ عرضه هر کیلو ذرت از سوی پشتیبانی امور دام را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان قیمت مرغ در بازار شب عید را پیش بینی کرد و افزود: اگر قیمت عوامل تولید همچون ذرت، کنجاله سویا و جوجه یکروزه در همین حد باقی بماند، قیمت مرغ در ایام پایانی سال نوسان چندانی نخواهد داشت و در غیر این صورت با جهش چشمگیر قیمت در بازار روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

قیمت مرغ در بازار شب عید غیر قابل پیش بینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
قطعا نظر فوق مورد تائید است مرغداران گوشتی بیشترین سود را از این جو روانی برده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
عضو محترم هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی اگر نمی دانی بدان که با این گرونی نهاده ها که شما می فرمایید سراغ دارم مرغداری را که در عرض یک دوره جوجه ریزی (حدود40روز) با 11هزار قطعه مرغ 100میلیون تومان به جیب می زنه . نکنه خودت هم مرغداری و می خواهی با این جو سازی سرپوش بر درآمد هنگفت خود بگذارید.
آخرین اخبار