نرم افزار Lightroom CC به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

قابلیت جدیدی به نام «بهبود جزئیات - Enhance Details» به نرم‌افزار لایت روم اضافه می‌شود که به وسیله آن می‌توان خروجی‌هایی با جزئیات بالا تولید کرد.

نرم افزار Lightroom CC به هوش مصنوعی مجهز می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تبدیل کردن فایل خام عکس به یک فایل قابل استفاده، نیازمند تغییراتی در نور و تنظیمات بصری آن است. این تغییرات با استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون ویرایش عکس صورت می‌گیرد. از معروف‌ترین این نرم‌افزارها لایت روم سی سی -  Lightroom CC نام دارد. تغییرات جدیدی در نسخه بعدی این نرم‌افزار ایجاد شده که عملکرد آن را بهتر می‌کند.

به تازگی قابلیت جدیدی به نام «بهبود جزئیات - Enhance Details» به این نرم‌افزار اضافه شده است. این قابلیت جدید با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند جزئیات عکس ورودی را بهبود بخشد. قابلیت بهبود جزئیات بر روی تصاویر دوربین‌های کنون، نیکون، سونی، الیمپوس و فوجی‌فیلم عمل می‌کند.

فرآیندی که برای این کار نیاز به انجام آن است، محاسبات زیادی می‌خواهد به همین منظور حتی در قوی‌ترین رایانه‌ها هم سرعت این کار پایین است. به همین دلیل نرم‌افزاری مانند لایت روم برای انجام چنین عملیاتی نیاز به این دارد که مدام بین فرآیند و سرعت، تعادل برقرار کند.

اما با تمام این تفاسیر مشکلاتی طی این فرآیند پیش می‌آید که برای رفع آن نیاز به یک هوش مصنوعی است. از این مشکلات می‌توان به از دست رفتن جزئیات کوچک، رنگ‌های نادرست در لبه‌های تیز، تار شدن لبه‌های عکس و موارد دیگر اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت جدید لایت روم، دیگر این مشکلات پیش نخواهد آمد.

طراحان این قابلیت ادعا می‌کنند این هوش مصنوعی را در شرایط مختلف آموزش داده‌اند و پس از آن، این هوش مصنوعی فهمیده که در شرایط مختلف از چه تنظیماتی استفاده کند. استفاده از این قابلیت نتیجه حاصل شده را تا ۳۰ درصد بهبود می‌بخشد. این فرآیند به طور مستقیم بیشتر از سنسور دوربین شما کمک می‌گیرد تا اینکه به صورت مصنوعی انجام شود.

در کنار ویژگی «بهبود جزئیات»، قابلیت‌های ادغام تصاویر HDR ،Pano و HDR Pano نیز به این نرم‌افزار اضافه می‌شود. این قابلیت‌ها ادغام تصاویر را حرفه‌ای‌تر و آسان‌تر می‌کنند. Lightroom CC اکنون دارای یک ابزار تنظیم نور هدفمند است که باعث می‌شود قسمت‌های خاصی از تصویر، مانند آسمان، دقیق تنظیم شود.


بیشتر بخوانید: اولین طراحی مفهومی RAZR، گوشی منعطف موتورولا، منتشر شد +فیلم


انتهای پیام/

هوش مصنوعی نرم‌افزار لایت روم سی سی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.