ناسا برای فتح مریخ چه برنامه‌ای دارد؟

ماهواره ماون ناسا که در حال گردش به دور سیاره مریخ است، قرار است در مدار پایین تری قرار بگیرد تا بتواند ارتباطات و خدمات مخابراتی مورد نیاز برای ماموریت سال 2020 در این سیاره را ارائه دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   ماهواره ماون ناسا که در حال گردش به دور سیاره مریخ است، قرار است در مدار پایین تری قرار بگیرد تا بتواند ارتباطات و خدمات مخابراتی مورد نیاز برای ماموریت سال ۲۰۲۰ در این سیاره را ارائه دهد.فضاپیمای ناسا سال آینده میلادی به فضا پرتاب می‌شود تا بعد از چند ماه حرکت بر روی سیاره مریخ فرود آید.

ناسا برای فتح مریخ چه برنامه‌ای دارد؟

قرار است فضاپیمای جدید ناسا در لایه‌های درونی‌تر سیاره مریخ مستقر شده و بعد از کاستن از سرعت خود فاصله اش از سیاره سرخ رنگ را از ۶۲۰۰ کیلومتر به ۴۵۰۰ کیلومتر کاهش دهد.


بیشتر بخوانید:تصویر زیبا و دیدنی سواحل اقیانوس آرام از منظر فضا


ماهواره ماون طی چهار سالی که از فعالیتش می‌گذرد، مشغول مطالعه دقیق جو سیاره مریخ بوده و سازوکار‌های آن و نیز موارد تشکیل دهنده اش را به دقت مورد بررسی قرار داده است. ماهواره مذکور فعلا ۶۱۹۶ کیلومتر از سطح سیاره مریخ فاصله دارد.

این ماهواره از توان مانور و جابجایی مناسبی نیز برخوردار بوده و انتظار می‌رود از امروز فاصله خود با سطح مریخ را ۱۷۰۰ کیلومتر دیگر کاهش دهد. کاهش ارتفاع ماون باعث می‌شود این ماهواره برای هر بار گردش به دور مریخ به زمان کمتری نیاز داشته باشد. ماون قبلا هر روز ۵.۳ بار به دور مریخ می‌چرخید که این رقم به ۶.۸ بار افزایش یافته است.

ناسا برای فتح مریخ چه برنامه‌ای دارد؟

قبلا اعلام شده بود که ماون به مدت دو سال مورد استفاده عملیاتی خواهد بود، اما با توجه به قابلیت تامین سوخت آن تا سال ۲۰۳۰ انتظار می‌رود از ماون برای مدت زمان بیشتری استفاده شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برنامه ریزی تازه ناسا برای فتح مریخ

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.