مشکلی که برای اسکوتر برقی شیائومی دردسر شد +فیلم

گروهی از محققان موفق به کشف یک باگ در اسکوتر برقی شیائومی شدند که به آن‌ها اجازه کنترل این دستگاه را می‌دهد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه‌شنبه گزارشی منتشر شد که از هک شدن اسکوترهای برقی محبوب شیائومی خبر می‌داد. این اسکوتر به دلیل استفاده از قابلیت کنترل از راه دور در مقابل هکر‌ها ایمن نیست و آن‌ها می‌توانند سرعت این وسیله را کم یا زیاد کنند و حتی کاری کنند که این دستگاه از حرکت بایستد.

در ویدیویی که امروز منتشر شد، محققان Zimperium توانستند نظریه خود درباره کنترل اسکوتر M365 محبوب شیائومی را ثابت کنند. این اسکوتر به شکلی طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از بلوتوث آن را قفل کند تا جلوی هر گونه سوءاستفاده گرفته شود.

با استفاده از این روش، هکری که در ویدئو حضور دارد، می‌تواند کنترل هر اسکوتر برقی M365 را که نزدیک او است، در دست بگیرد. از کارهایی که او می‌تواند با این اسکوتر انجام دهد، می‌توان به افزایش سرعت، کاهش سرعت و ترمز کردن اشاره کرد. او حتی برای انجام این کار نیازی به دسترسی فیزیکی به آن ندارد. محققان می‌توانند این کار را حتی از ۱۰۰ متر دورتر انجام دهند.

این نقص امنیتی می‌تواند توسط هکرهای مخرب برای انجام حملات استفاده شود. یک حمله هکری کافیست تا کنترل تمام این اسکوترها به دست هکرها بیفتد. حتی می‌توان نرم‌افزار مخربی از طریق هک به این اسکوترها ارسال کرد که پس از آن بتوان کنترل کامل آن‌ها را به دست گرفت. هکرها همچنین می‌توانند اسکوترهای فردی را هدف قرار دهند.

Zimperium می‌گوید که این مشکل را که هنوز نرم‌افزار خود را بروزرسانی نکرده، به شیائومی گزارش داده است. اما یکی از سخنگویان این شرکت چینی در این باره گفته که Zimperium از طریق ابزار گزارشگر مشکل امنیتی شیائومی این پیام را نفرستاده است. پس از آن نیز یکی از سخنگویان Zimperium یک نسخه از گزارش رسمی این شرکت را که از طریق درگاه گزارش امنیت امنیتی شیائومی فرستاده شده بود، منتشر کرد. در شرکت شیائومی این اشکال را «یک مسئله شناخته شده» می‌نامند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این اسکوتر شیائومی در حال حاضر توسط شرکت‌های ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود اما بیشتر استفاده از آن‌ها در کنار مدل Segway ES صورت می‌گیرد. در ادامه این ویدئو را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: اولین طراحی مفهومی RAZR، گوشی منعطف موتورولا، منتشر شد +فیلم


انتهای پیام/

اسکوتر برقی شیائومی هک شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار