هند ۲۱ جنگنده میگ-۲۹ از روسیه می‌خرد

هند به منظور تقویت ناوگان هوایی خود، ۲۱ فروند جت جنگی میگ-۲۹ از روسیه خریداری خواهد کرد.

هند ۲۱ فروند جنگده میگ-۲۹ از روسیه خریداری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل اسپوتنیک، هند مذاکرات رسمی خود را برای خرید دست‌کم ۲۱ جت جنگنده میگ-۲۱ به منظور تقویت نیروی هوایی فرسوده خود که چهارمین نیروی هوایی جهان نیز محسوب می‌شود، آغاز کرده است.

یک گروه از مقامات بلندپایه نیروی هوایی هند از یک مرکز نظامی روسی برای بررسی جت‌های جنگنده بازدید کردند. این جنگنده‌ها بر اساس نیاز نیروی هوایی هند ارتقاء داده خواهند شد.

در بیانیه‌ای که نیروی هوایی هند در این خصوص منتشر کرد، آمده است: «قیمت پیشنهادی روس‌ها خوب است. این جت‌ها همان زمانی که میگ‌های قبلی را خریداری کردیم ساخته شده‌اند. هرچند اصلا پرواز نکرده‌اند».

در حال حاضر، هند سه گروه از هواپیمای جنگنده میگ-۲۹ دارد که دو موتوره و تک صندلی هستند. در سال ۲۰۰۸، روسیه قراردادی معادل ۹۶۴ میلیون دلار با وزارت دفاع هند امضا کرد که مدرنیزاسیون ۶۲ جنگنده میگ را به عهده بگیرد. بنا به گفته یک منبع آگاه، طرف روسی توافق کرده است ۲۱ فروند از جت‌ها را در سطح استاندارد‌ها ارتقا بدهد.

جت‌های میگ-۲۹ ارتقاء داده شده برای نیروی هوای هند با میگ-۲۹ ام‌تی روسی برابری می‌کند. ویژگی چندعملکردی آن‌ها بهبود یافته و سلاح‌های هوا به هوا و هوا به زمین با دقت بالای آن‌ها تقویت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار