دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه مطرح کرد:

برای رفع مشکلات روستائیان مسئولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: بار سنگین تولید محصولات کشاورزی و دامداری بر دوش روستائیان است، مسئولان اهتمام ویژه برای رفع مشکلات کشاورزان و روستائیان داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در ۲۲ بهمن شاهد حضور چشم‌گیر مردمی بودیم که برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

وی افزود: ملت ایران به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تعلق‌خاطر دارد و بر اساس پیمانی که با خون شهدا بستند برای اعتلای انقلاب اسلامی هرچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: دشمن مدعی بود ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را نمی‌بیند، اما برخلاف این ادعا پاسخ کوبنده‌ای از ملت ایران دریافت کرد و مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی بسیار باشکوه برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم توجه مسئولین به مشکلات کشور ادامه داد: ملت ایران، ولی نعمت ما هستند، ملت درصحنه است و، چون درصحنه حضور دارد باید در راستای رفع مشکلات آن‌ها تلاش شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به روستاییان تصریح کرد: اقدامات مناسب و بزرگ و ارزشمندی برای روستاییان انجام‌شده است و مسئولینی که در مرکز استان حضور دارند سعی کردند که به مراکز روستایی خدمت‌رسانی شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی افزود: آب، برق، گاز، تلفن و امکانات شهری به دل روستا‌ها رفته است، امام راحل بر دو واژه اسلام و مردم تأکید کردند و در نظام اسلامی مردم‌سالاری دینی مورد تأکید است.

وی بیان کرد: گاهی جهاد را به‌عنوان مقابله با دشمن تلقی می‌کنیم، اما در اسلام داریم که جهاد از جهات مختلفی برخوردار است و خدمت‌رسانی به جامعه نیز نوعی جهاد است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری بر لزوم خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرده است، گفت: بار سنگین تولید محصولات کشاورزی و دامداری بر دوش روستاییان بوده است و مسئولان باید اهتمام ویژه برای رفع مشکلات آن داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: فراهم کردن امکانات برای روستائیان عامل مهمی برای عدم مهاجرت بی‌رویه به شهر است، اگر روستاییان دلگرم باشند و بدانند کالایی که تولید می‌کنند مصرف‌کننده دارد به شهر مهاجرت نمی‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مهی که باید موردتوجه مسئولین بخش روستایی باشد این است که محصولات روستاییان باقیمت مناسب و بدون دلال‌بازی خریداری شود و روستاییان در زمینهٔ فروش محصولات کشاورزی ضرر نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر رفع مشکلات روستا‌های کشور ادامه داد: موضوع کم‌آبی یکی از مشکلات روستا‌ها است و آب چاه‌ها به دلیل کمبود بارندگی کاهش پیداکرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور باید در زمینهٔ خدمت‌رسانی به روستاییان اقدامات اساسی انجام دهد، این معاونت باید با نهاد‌های دیگری که در روستا‌ها فعالیت می‌کنند هماهنگی داشته باشد تا تصور نکنند که این خدمت‌رسانی برای آن‌ها ایجاد مزاحمت می‌کند.

انتهای پیام/الف

مسئولان اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات روستائیان داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.