رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آغاز مذاکرات برای ساخت پیام ۲/ با سرعت هرچه تمام ماهواره‌ای با کیفیت‌تر می‌سازیم

معتمدی گفت: برای ساخت ماهواره پیام دو با سازمان فضایی مذاکراتمان را آغاز کرده‌ایم.

مذاکرات برای ساخت پیام ۲ آغاز شده است/می‌توانیم سریعا ماهواره‌ای با کیفیت‌تر بسازیمبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  دی ماه امسال بود که ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر روی سکو رفت و برای قرار گرفتن در مدار به فضا پرتاب شد؛ البته در مراحل آخر به دلیل وجود نقص فنی در ماهواره بر پیام نتوانست در مدار مخصوص قرار بگیرد و این پروژه ناتمام ماند؛ البته تمام متخصصان فضایی معتقد هستند قرار نگرفتن پیام در مدار به معنای ناموفق بودن و شکست خوردن آن نیست بلکه پیام توانست تا مراحل انتهایی کار خود را به درستی انجام دهد و تنها یک مرحله تا قرار گرفتن روی مدار و شروع به فعالیت خود فاصله داشت.

بلافاصله پس از اتمام پرتاب ماهواره پیام رئیس دانشگاه امیرکبیر از ساخت ماهواره دیگری توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: متخصصان پروژه پیام امیرکبیر این توانایی را دارند تا ماهواره پیام ۲ را با سرعت هرچه تمام تر طراحی کنند.

سید‌احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پروژه ساخت ماهواره پیام ۲ اظهار کرد:پس از پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از تیم پروژه پیام اعلام کرد که  آمادگی برای ساخت پیام ۲ را داریم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شروع فرایند ساخت ماهواره پیام ۲ گفت: بلافاصله پس از اتمام پروژه پیام با همکاری سازمان فضایی جلسات مختلفی را برای طراحی و ساخت پیام ۲ آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگویم که کار ساخت و طراحی ماهواره پیام ۲ آغاز شده است، اظهار کرد: چنین پروژه‌ای به مقدمات بسیاری احتیاج دارد و باید در خلال آن متوجه شویم که آیا ماهواره به درستی ساخته می‌شود.

امیدواریم تا پایان سال جاری قرارداد پیام ۲ بسته شود


معتمدی درباره زمان ساخت ماهواره پیام ۲ گفت: حسنی که این پروژه دارد زود ساخته شدن آن است، زیرا اکنون یک گام جلو هستیم و جوانان دانش ساخت ماهواره را دارند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: هدف ما این است که ماهواره را یک مرحله بالاتر طراحی کنیم و آن را ارتقاء دهیم و برای انجام این کار باید با متخصصان و سازمان فضایی مذاکراتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون در زمینه ساخت ماهواره فعال هستیم، گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری عقد قرارداد برای ساخت ماهواره دیگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر  انجام شود.

معتمدی با اشاره به تیم سازنده ماهواره پیام بیان کرد: برای ساخت ماهواره پیام ۱۶ نفر از اساتید دانشگاه درگیر پروژه بودند و در کنار آن‌ها ۱۳۰ دانشجو و فارغ‌التحصیل همکاری می‌کردند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه همکاری ما با تیم قبلی به معنای ثابت بودن آن‌ها نیست، گفت: برای ساخت ماهواره پیام ۲ از تجربه تیم قبلی استفاده می‌کنیم، اما این همکاری به این معنا نیست که نیروی جدیدی به تیم اضافه نمی‌شود و از دانش دیگر دانشجویان بهره‌مند نمی‌شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
دولت حتی اگه پروژه ای شکست میخوره نباید یک روزم اون پروژ متوقف کنه.هر کاری یه هزینه ای داره نباید دست از تلاش بر دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
علی القاعده نباید ساخت مجدد همان ماهواره بیش از یک ماه زمان ببرد چون تمام اسناد طراحی تا تولید ماهواره موجود و از هر قطعه مورد نیاز لابد چندین قطعه قبلاً تولید شده و موجوده وگرنه قابل تولید مگر اینکه قطعات و تجهیزاتی وارداتی به تعداد کم مثلا دوعدد فقط موجود باشه که باید برای پروژه های دیگر کنار گذاشت.از نظر من پروژه پیام و بالاتر از اون به سرعت قابل ساخت وتولیده ولی متولیان به دلایل غیر فنی راغب به اجرای سریع انجام نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اینقدر با پیشرفت علم در این کشور مخالفت شد و مدام نفتی زندگی کردیم که این حال و روزمان شد.
فقط افرادی قدر علم و دانش را میدانند که نام را به نان ترجیح دهند و کتاب خریدن را بهتر از گشنه بودن بدانند .
چه بسا گرسنگی عقل بسیار بدتر از گرسنگی شکم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
گوشت کیلویی۹۵. مرغ ۱۴. نان ۱۵۰۰. برنج ۱۶. به فکر بازنشسته ها باشید. با ماهی ۲میلیون. زندگی خیلی خیلی سخت میگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
داداش کجا زندگی می کنی شما؟ قیمت بالا هست ولی اینقدر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مازندرانی
۱۲:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
ما می توانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
آفرین به دانشمندان فضایی ، همگی خسته نباشید.
همه دانشگاه های برتر را وادار به ساخت ماهواره کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
بنظر من وقتی این تکنولوژی در سطوحی بسیار بالا در اختیار مخالفان ما قراردارد خب پس بیایید ساخت و تولید ماهواره موشک وغیره رو به مسابقات ملی تبدیل کنیم وازمیان این مسابقات هم کشف استعداد کنیم هم دانش ملی ومها رت را بالا ببریم .
آخرین اخبار