لاوروف: اعمال تحریم‌ها‌ علیه روسیه نشان می‌دهد اتحادیه اروپا استقلال ندارد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید احتمالی علیه مسکو ناشی از فشار‌های آمریکاست و نشان می‌دهد اتحادیه اروپا استقلال عمل ندارد.

لاوروف: اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه ناشی از فشار‌های زیاد آمریکا و مستقل نبودن اتحادیه اروپا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از آنکه روزنامه فایننشیال تایمز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد آمریکا و اتحادیه اروپا پس از مذاکره در حال دست‌یابی به توافقی هستند که بر اساس آن تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه روسیه اعمال خواهد شد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت تحریم‌های احتمالی علیه این کشور تحت فشار‌های بالای آمریکا به دست آمده است.

او گفت: «همچنین همه ما می‌دانیم این تحریم‌ها یک بار دیگر نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا استقلال ندارد».

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه راجع به این تحریم‌ها با هیچ کسی بحث نخواهد کرد و هدف این کشور متمرکز شدن بر توسعه اقتصادی است، پس بنابراین روسیه به امیال هیچ کشوری وابسته نیست.

وزیر امور خارجه روسیه گفت او تحریم‌های برنامه‌ریزی شده را نشانه‌ای از این موضوع می‌داند که دوباره اروپایی‌ها ناتوانی خود را در قانع ساختن «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین، به اجرای توافقنامه مینسک اثبات کرده‌اند.

این اظهارات لاوروف پس از آن اظهار شد که منابع خبری اعلام کردند آمریکا و اتحادیه اروپا در حال توافق بر سر اعمال تحریم‌های جدید اقتصادی علیه روسیه بر سر اختلافات این کشور اخیر با اوکراین در قضیه دریای «آزوف» هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار