معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مطرح کرد؛

سهم ۲۰۰ میلیارد تومانی قم از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

امید گفت: اعتبار در نظرگرفته شده برای استان قم در طرح اشتغال پایدار روستایی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که نیمی از آن توسط استان جذب و برای مابقی آن نیز طرح‌هایی تدوین و به بانک‌ها داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بخش روستایی استان قم گفت: فعالیت‌های خوبی در بخش روستایی استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: منابعی از سال گذشته برای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی برای کل کشور از جمله استان قم پیش بینی شد. ارزیابی‌ها نشان داده که استان قم به لحاظ جذب منابع این طرح در کشور به لحاظ کمی و کیفی جزو استان‌های خوب بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: سهمیه استان قم در مرحله نخست طرح اشتغال پایدار روستایی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که توانست تمام این سهمیه را جذب کند. ۳۶ درصد علاوه بر این سهمیه هم انعقاد قرارداد در استان قم برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها صورت گرفت. اگر مانعی برای جذب منابع طرح اشتغال پایدار روستایی در این استان وجود دارد، برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

امید با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌های مختلف در روستا‌های کشور اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و انسجام بخشی بین دستگاه‌های فعال در روستا‌ها جزو سیاست‌های دولت است و وضعیت استان قم را به این لحاظ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: اعتبار در نظرگرفته شده برای استان قم در طرح اشتغال پایدار روستایی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که نیمی از آن توسط استان جذب و برای مابقی آن نیز طرح‌هایی تدوین و به بانک‌ها داده شده است، طرح‌هایی که برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها مناسب هستند، باید زودتر در بانک‌ها مورد بررسی قرار بگیرند و تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: طرح‌هایی پیش بینی شده برای اشتغال پایدار روستایی در استان قم خوب بودند و برخی از این طرح‌ها می‌توانند برای استان‌های دیگر الگو باشند.

انتهای پیام/الف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار