آیت الله مکارم شیرازی:

رسانه ملی باید پادزهری برای فضای مجازی باشد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به گسترش فضای مجازی و ضرورت برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های آن گفت: رسانه ملی باید پادزهری برای فضای مجازی باشد.

رسانه ملی باید پادزهری برای فضای مجازی باشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی روز چهارشنبه در دیدار اعضای بسیج سازمان صدا و سیما افزود: رسانه ملی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تخریب‌ها و هجمه‌های صورت گرفته در فضای مجازی کم اثر و بی اثر شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تاثیر رسانه‌ها از سلاح جنگی نیز بیشتر است، گفت: کشور‌های مختلف روی مسائل رسانه‌ای سرمایه گذاری فوق العاده‌ای می‌کنند به گونه‌ای که صهیونیست‌ها با در اختیار گرفتن رسانه‌های مهم دنیا، به دنبال استفاده از این سلاح قدرتمند هستند که در چنین شرایطی ما نیز باید به رسانه‌ها بویژه رسانه ملی اهمیت فوق العاده‌ای بدهیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: صدا و سیما سازمانی بزرگ با فعالیت‌های متنوع است که با توجه به اهمیت و اثرگذاری این نهاد، توجه بیش از پیش متولیان صدا و سیما در تهیه و تولید برنامه‌ها ضروری است و هرگونه غفلت در این زمینه باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود.

وی کار رسانه‌ای را شاخه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دارای ۲ بعد کلامی و عملی است که در بخش کلامی که همان تذکر دادن صحیح و منطقی است، رسالتی همگانی است که رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه وظیفه مهمی دارند.

آیت الله مکارم شیرازی، نسبت به نفوذ نااهلان در صدا و سیما هشدار داد و گفت: خدا نکند افراد نفوذی در این رسانه نفوذ کنند، باید مراقب نفوذی‌ها بود، نفوذی‌ها ممکن است کار‌هایی بکنند که نتیجه آن تضعیف نظام اسلامی باشد.

وی ادامه داد: نفوذی‌ها بویژه در پست‌های حساس که با اموال و بیت المال سرو کار دارند ضربه‌های سختی می‌زنند و متاسفانه در برخی موارد زمانی با خبر می‌شوند که کار از کار گذشته است.

وی بهره گیری از ابزار‌های نوین و فناوری‌های روز را به دست اندرکاران صدا و سیما توصیه کرد و افزود: صدا و سیما باید آخرین فناوری‌ها را در اختیار داشته باشد تا از دنیا عقب نماند.

وی فرهنگ سازی برای مسائل ارزشی و دینی را رسالت دیگر رسانه ملی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما باید با روش‌های غیر مستقیم و جذاب در صدد ترویج و تبیین مسائل دینی و اسلامی باشد.

وی افزود: تمامی برنامه‌های صدا و سیما و حتی برنامه‌های طنز و سرگرمی نیز باید هدفمند باشد، چرا که می‌توان همین برنامه‌های سرگرم کننده که هزینه زیادی هم برای تهیه و تولید آن خرج می‌شود به برنامه‌هایی آموزنده تبدیل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، رصد و شناسایی نقشه‌های دشمن و برنامه ریزی هدفمند برای مقابله با این نقشه‌ها را به مدیران رسانه ملی توصیه کرد و گفت: توجه شما به نوجوانان و جوانان باید بیش از دیگر مقاطع سنی باشد، دشمن در حال برنامه ریزی برای انحراف نسل جوان جامعه است، صدا و سیما در برنامه‌هایی که برای این مقاطع سنی تهیه و تولید می‌کند باید بیش از پیش مراقب باشد.

انتهای پیام/ز

دشمن در حال برنامه ریزی برای انحراف نسل جوان جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.