در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش نظارت عادلانه؛ ضرورت اصلی مدارس غیردولتی

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی مدارس غیردولتی گفت: باید نظارت عادلانه و عاقلانه بر مدارس غیردولتی افزایش یابد.

افزایش نظارت عادلانه؛ ضرورت اصلی مدارس غیردولتیغلامعلی حداد عادل نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش خصوصی‌سازی و تأثیر بر حاکمیتی بودن آموزش و پرورش، اظهار کرد: حاکمیتی بودن آموزش و پرورش به این معنا نیست که مردم در اداره این نهاد دخالت نداشته باشند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش می‌توان با مشارکت مردم در کنار حاکمیتی بودن این نهاد اداره امور را ارتقاء داد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه عنصر اصلی و مؤثر در حفظ حاکمیتی بودن آموزش و پرورش نظارت است، تصریح کرد: به همان اندازه که امور به مردم واگذار می‌شود، باید نظارت‌های لازم از سوی دولت اعمال شود.

ضرورت کاهش سهم دولت از تصدی گری

حداد عادل بیان کرد: دولت باید سهم خود از تصدی‌گری را کاهش و در ازای آن نظارت بر امور را افزایش دهد تا واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی و مردم در حاکمیتی بودن آموزش و پرورش خدشه‌ای وارد نکند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی مدارس غیردولتی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه نظارت در مدارس غیردولتی که به عنوان بخش خصوصی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند چگونه است، اظهار کرد: باید در این مدارس نظارت را افزایش داد و این نظارت کاملا عادلانه و عاقلانه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار