مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت:

واردات خودرو‌های جدید به هیچ عنوان امکان پذیر نیست/ خودرو‌های موجود در گمرک ترخیص می‌شوند

نیازی گفت: مصوبات هیئت وزیران در خصوص ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک، برای واردات جدید خودرو‌ها نیست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، سید مهدی نیازی در خصوص مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودرو‌های موجود در گمرک اظهار کرد: مصوبه ترخیص این خودرو‌ها توسط هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۱۶ ابلاغ شد. این مصوبه در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۲۷ اصلاح و در این اصلاحیه تاریخ قبض انبار‌ها به ۱۳۹۷.۰۵.۱۶ تغییر کرد. در بند ۷ مصوبه هیئت وزیران، ابلاغ این مصوبه به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و دستور العمل در تاریخ ۱۳۹۷.۱۱.۹ از طریق ایشان ابلاغ و در رسانه‌ها نیز منعکس شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است براساس این دستور المعل و مصوبه دولت، عملیات ثبت سفارش برای خودرو‌های موجود در گمرک اجرائی شده است، گفت: این مصوبه برای واردات جدید خودرو‌های جدید نیست و صرفا برای خودرو‌هایی است که دارای قبض انبار بوده و موجود در گمرک هستند؛ بنابراین تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشده و مصوبه‌ای برای واردات خودرو نداریم.


بیشتر بخوانید: افزایش ۹۷ برابری مراکز نمایشگاهی بعد از انقلاب/برنامه‌ای برای بازگشایی ثبت سفارش خودرو نداریم


مدیر کل دفتر مقررات، صادرات و واردات از نکات پیش بینی شده در این دستور العمل را اصالت قبض انبار‌ها را شمرد و افزود: تایید اصالت قبض انبار‌ها با گمرک و اعلام منشأ ارز توسط وارد کنندگان در بانک مرکزی انجام می‌شود. سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم در خصوص خدمات پس از فروش و نمایندگی این خودرو‌ها بررسی و اقدام می‌کند و برای ترخیص خوردو‌ها مجوز و تاییدیه می‌دهند و در نهایت این خوردو‌ها زیر نظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خریداران خودرو‌ها با ضوابط این سازمان تحویل می‌شود.

نیازی در پایان خاطر نشان کرد: این دستور العمل از طریق شبکه‌های اجتماعی، پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
چرا وضعیت گرونی هارو اعلام نمیکنید چرا مقابل این گرونی ها کاری نمیکنید ؟؟ اخه پراید 45 میلیون؟؟؟؟
آخرین اخبار