گردش ثروت، در پی معرفی آثار گردشگری استان خوزستان

استاندار خوزستان، انعکاس مطلوب ظرفیت‎های گردشگریِ سرزمین هور و گرما را باعث تولید ثروت در این استان برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در حاشیه بازدید از غرفه خوزستان با بیان این‎که برگزاری چنین نمایشگاهی از سوی سازمان میراث فرهنگی و حضور اداره‎کل میراث فرهنگی با هدف معرفی ظرفیت‎های غنی استان در حوزه گردشگری، کار بسیار ارزنده و ارزشمندی است گفت: شهرستان‎هایی مانند شوش، بهبهان، ماهشهر، هندیجان، ایذه و شادگان جزء مناطق پرظرفیتی هستند که باید در چنین نمایشگاهی همانند دزفول و شوشتر حضور فعالتری داشته باشند که این در گرو همیاری و همکاری مسئولان و فعالان گردشگری شهرستان‎ها است.

وی با تمجید از حضور قوی و فعال شهرستان‎های دزفول، شوشتر و اهواز در نمایشگاه امسال افزود: درحوزه گردشگری از استان زرخیز خوزستان‎ با آن‎همه ظرفیت غنی و وجود ۳ اثر ثبت جهانی، انتظار بیشتر است و امیدوارم در سال‎های آینده شاهد حضور قوی سایر شهرستان‎های استان هم در این نمایشگاه باشیم.

شریعتی با اشاره به این‎که گردشگری صنعت خوزستان همانند نفت مسجدسلیمان نیز جزء ظرفیت‎هایی است که باید بیشتر به آن توجه شود، بیان کرد: امیدواریم حرکتی که از سوی خوزستان طی سال‌های اخیر برای شرکت در این نمایشگاه به صورت سالانه آغاز شده، سال به سال بسط و گسترش پیدا کند.

گردش ثروت، در پی معرفی آثار گردشگری استان خوزستان

استاندار خوزستان خواستار برنامه‎ریزی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از هم‌اینک برای شرکت در نمایشگاه سال بعد شد و اظهار داشت: مسئولان میراث فرهنگی استان می‎توانند باتشکیل تیم‎های مختلف استارت کار را برای حضور فعالتر در سال بعد بزنند و حتی در صورت امکان فضای بیشتری را برای غرفه خود دریافت کنند تا سایر شهرستان‎ها نیز بتوانند در گوشه‎ای از غرفه استان به معرفی ظرفیت‎های ناب خود بپردازند.

شریعتی بر لزوم همکاری شهرداری‎های شهر‌های مختلف استان و پای کار آمدن آن‎ها تأکید کرد و افزود: همکاری شهرداری‎ها باعث می‎شود تا تمام شهرستان‎های استان خوزستان نیز بتوانند با حضور در این نمایشگاه ظرفیت‎های غنی خود را به مردم سراسر کشور و جهان نشان دهند.

وی در ادامه بیان داشت: خوزستان آثاری در دل خود جای داده است که بعضاً در هیچ‌جای دنیا نمی‌توان همانند آن را یافت، اما متأسفانه این ظرفیت‎ها به شکل مطلوب نمایان و منعکس نمی‎شود.

استاندار خوزستان افزود: تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان از زیباترین تالاب‎های ایران و جهان هستند و باید به مردم شناسانده شوند چرا که این ظرفیت‎های غنی مردم را به سمت استان جذب می‎کند و این موضوع حتما باید در برنامه گنجانده شود.

گردش ثروت، در پی معرفی آثار گردشگری استان خوزستان

وی اظهار کرد: اگرچه نیاز است تا مردم استان خوزستان نیز از وجود برخی ظرفیت‎های پنهان استان در حوزه گردشگری آشنا شوند، اما مهم‎تر این است که این ظرفیت‎ها به مردم استان‎های دیگر ایران نیز نشان داده شوند چرا که نیاز است گردش ثروت در استان و ورود پول به آن انجام شود تا تولید ثروت شکل گیرد و به تبع آن معیشت نیز برای مردم به شکل مطلوب‌تر فرآهم آید.

گفتنی است استان خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته که تا ۲۶ بهمن‎ماه ۹۷ با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران، در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد بود، حضور دارد.

انتهای پیام/ ن

تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان، زیباترین جاذبه های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.