آغاز گفتگوهای سطح بالای تجاری میان آمریکا و چین

پس از چند ماه تنش تجاری، خبرگزاری دولتی چین از آغاز گفتگوهای سطح بالا میان نمایندگان تجاری آمریکا و چین در پکن خبر داد.

آغاز گفتگوهای سطح بالای تجاری آمریکا و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گفتگوهای سطح بالای تجاری میان چین و آمریکا از امروز (پنج‌شنبه) در پکن آغاز می‌شود.

خبرگزاری دولتی «شینهوا» چین با اعلام این خبر افزود در این گفتگوها استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین حضور دارند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال ارزیابی احتمالات مختلف درباره توافق تجاری با چین است تا پس از پایان یافتن مهلت نود روزه در اول مارس آن را به انجام برساند؛ توافقی که نتیجه نهایی آن به دیدار رو در روی رئیس‌جمهور دو کشور بستگی دارد».

روسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه نشست اخیر سران گروه بیست در پایتخت آرژانتین توافق کردند که دو کشور تعرفه‌های گمرکی جدیدی علیه یکدیگر وضع نکنند تا بتوانند برای اختلافات تجاری خود راه حلی بیابند. پس از این مذاکرات، واشنگتن از یک مهلت نود روزه سخن به میان آورد و اعلام کرد که در این مدت دولت ترامپ اجرای حقوق گمرکی جدید بر محصولات و کالا‌های وارداتی چین را به حال تعلیق درخواهد آورد، اما اگر در این مدت درباره اختلافات تجاری دو کشور توافق حاصل نشود، آمریکا حقوق گمرکی ده درصدی بر محصولات وارداتی چین را به بیست و پنج درصد افزایش خواهد داد.

اما در روز‌های اخیر، دونالد ترامپ در خصوص تاریخ این مهلت نود روزه انعطاف از خود نشان داده و اظهار کرده است شاید کمی این تاریخ را «جا به جا» کند؛ زیرا هیئت آمریکایی این هفته در پکن مشغول مذاکره با طرف چینی است تا توافقی حاصل شود.

روابط تجاری بین آمریکا و چین از ماه ژوئن سال گذشته که دونالد ترامپ اعلام کرد تعرفه کالا‌های وارداتی از چین به ارزش۵۰ میلیارد دلار را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد، دچار تنش شده است. از این تاریخ به بعد دو کشور در چندین دور جنگ تعرفه‌ای را علیه یکدیگر آغاز کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار