تحصیل بیش از ۳ هزار سواد آموز در خراسان جنوبی

معاون سوادآموزی خراسان جنوبی گفت: در استان ۳ هزار و ۱۷۵ نفر سواد آموز مشغول به تحصیل هستند.

مرتضوی معاون سوادآموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در دوره سواد آموزی هزار و ۱۵۵ نفر،  دوره تحکیم هزار و ۲۰ نفر و  دوره انتقال هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: تعداد بی سوادان و کم سوادان استان بر اساس سامانه‌ی سواد آموزی در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال قریب به هشت هزار نفر می‌باشد.

مرتضوی با اشاره به اینکه  استان خراسان جنوبی در سال ۹۶ جزء ده استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی می‌باشد ادامه داد: بر اساس آمارگیری سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ چهار درصد جمعیت زیر ۵۰ سال استان بی سواد هستند.

مرتضوی اظهار کرد: درصد باسوادی استان در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال ۹۶ درصد می‌باشد که یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است و به عبارتی میانگین نرخ بیسوادی در این گروه سنی ۴ درصد می‌باشد.

وی بیان کرد: تا مهرماه سال ۹۷ تعداد ۳ مرکز یادگیری محلی در استان فعال بود و از مهر به بعد هم ۳ مرکز جدید تاسیس شد که در حال حاضر تعداد ۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعال می‌باشد.

 معاون سوادآموزی خراسان جنوبی گفت: ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری استان، اجرای طرح توسعه زنان و دختران روستایی است.

انتهای پیام / ط ا

خراسان جنوبی جزء ده استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار