اختراع دستگاه لاپاراسکوپی کاملا بومی توسط کرمانشاهی ها

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: تبدیل دستگاه لاپاراسکوپی به دستگاهی در مقیاس بسیار کوچک و کاربردی‌تر و البته بدون نمونه خارجی ساخته شد.

اختراع دستگاه کاملا بومی توسط کرمانشاهی هابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بهنام‌رضا مخصوصی  رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه بیان کرد: لاپاراسکوپی هم قابلیت تشخیص هم قابلیت درمان دارند، از جمله دستگاه سونوگرافی و دیگر دستگاه‌ها سایه یک پادولوژی رو نشان می‌دهند، سونوگرافی سایه سنگ، سی. تی. اسکن سایه بدخیمی، اما دستگاه لاپاراسکوپی عین آندسکپ و خود پادولوژی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در بیماران بدحال، غیرقابل انتقال و خارج از بیمارستان احتیاج به دستگاه کاملا محسوس و مشهود خواهد بود، دستگاه به جراح این کمک و این امکان را می‌دهد که در اسرع‌وقت در مورد مریض تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد این دستگاه کاملا بومی و ساخت آن توسط کرمانشاهی‌ها انجام شد تمام اجزا از دمنده‌گاز، نور سرد، کپسول گاز، بادگیر، مانیتور و همه را قابل حمل و غیروابسته به دستگاه اصلی کرده‌ایم؛ دستگاهی کوچک با قابلیت حمل به آسانی است

وی عنوان کرد: هدف از اختراع این دستگاه یکی قطع وابستگی و کمتر کردن وابستگی به کشور‌های دیگر و سرآغاز یک کار بزرگ، دوم در بحث پدافند غیرعامل کمک بزرگی به ما دارد که در برخی موقعیت‌ها همچون جنگ به پزشک کمک شایانی خواهد کرد، سوم بحث سال حمایت از کالای ملی و این نیز یک کالای ملی و کرمانشاهی است و در نهایت در تمرین و آموزش دانشجویان از آن استفاده کنیم.

وی افزود: این دستگاه نمونه خارجی ندارد و برندی برای استان و سبب اشتغالزایی خواهد شد، در حال تجاری‌سازی هستیم که امیدواریم تا بعد از عید با کمک حامیان نمونه آن را تجاری و به کارگیری کنیم.

مخصوصی بیان کرد: یک گروه هشت نفره فنی، تخصصی، بازرگانی برای این کار در حال فعالیت هستند و اگر جایی اسپانسر، دلسوزانی در بخش خصوصی، دولتی به ما کمک کنند ما استقبال داریم این دستگاه کوچک لاپاراسکوپی در سی. آی اروپا ثبت اختراع شد و تاییدیه خورده است.

انتهای پیام/ز

 

قطع وابستگی و کمتر کردن وابستگی به کشور‌های دیگر با اختراع جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار