وزیر بهداشت مطرح کرد؛

کاهش هزینه های درمان از الویت طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش هزینه‌های بیمارستانی توسط بیماران یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش هزینه‌های بیمارستانی توسط بیماران یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت است که همچنان با جدیت ادامه دارد، یکی دیگر از اهداف این طرح کاهش هزینه درمان به ویژه درمان بیماری‌های سخت و توجه ویژه به بیماران سخت درمان و تشخیص زودهنگام بیماری‌های آنان است.

وی افزود: توسعه بهداشت یکی دیگر از اهداف طرح تحول نظام سلامت است و اگر در حوزه بهداشت سرمایه گذاری نکنیم سال‌ها بعد باید در حوزه درمان هزینه کنیم، اولویت دیگر وزارت بهداشت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر دار است که البته محقق شدن این امر نیازمند همکاری بسیاری سازمان‌ها و دستگاه‌ها است.

نمکی بیان داشت: تا پیش از سال ۵۷ از هر هزار نوزاد حدود ۱۳۱ نفر پیش از یک سالگی و ۱۱۰ نفر پیش از ۵ ساگی فوت می‌کردند و از هر یکصد هزار زن باردار ۲۴۷ مورد تا پیش از اتمام دوران بارداری فوت می‌کردند، اما در ۴۰ سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر این آمار بوده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: پیش از انقلاب حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک در کشور وجود داشت که نیمی از آن‌ها پزشکان کشور‌های دیگر بودند، اما درحال حاضر تعداد پزشکان به یکصد و ۴۰ هزار نفر رسیده و نه تنها به پزشکان کشور‌های دیگر احتیاج نداریم بلکه از سایر کشور‌ها نیز پذیرای بیماران هستیم.

وی گفت: تربیت نیروی جامع محور به جای بیمارستان محور یک اصل مهم است و دانشجویان هر منطقه و استان باید متناسب با نیاز‌های همان منطقه تربیت شوند.

انتهای پیام/م

صحبت های وزیر بهداشت درباره طرح تحول نظام سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.