ابهام در استفاده از فن آوری "تشخیص گل" در المپیک ۲۰۲۰

فدراسیون جهانی فوتبال هنوز درباره استفاده از فناوری «تشخیص گل» در مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصمیمی نگرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به تازگی کتابچه راهنمای ۸۰ صفحه‌ای مقررات مربوط به مسابقات را منتشر و به فدراسیون‌های عضو ارسال کرده است.

در این کتابچه عنوان شده است که فیفا درباره استفاده از فناوری خط دروازه یا تشخیص گل در مرحله نهایی مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۰ هنوز تصمیمی نگرفته است و پس از مشورت با "کمیته بین المللی المپیک" و "کمیته برگزاری المپیک توکیو " در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

این حکم "به زودی" به فدراسیون‌های شرکت کننده در این مسابقات اطلاع داده خواهد شد.

فن آوری "خط دروازه" در آخرین مسابقات فوتبال المپیک (۲۰۱۶ ریو) مورد استفاده قرار نگرفت، اما در آن مسابقات قانون تعویض چهارم در بازی‌هایی که به وقت اضافه می‌رفت، اجرا شد.

رقابت‌های فوتبال المپیک توکیو بازهم از شانزده تیم مردان و دوازده تیم زنان تشکیل خواهد شد.

گروه مطالعات فنی ریو ۲۰۱۶، متشکل از کارلوس آلبرتو پراییرا از برزیل و ساندی اولیشه از نیجریه، اظهار داشتند که انجام ۵۸ بازی در طول هجده روز، برای بازیکنان بسیار فشرده و سخت است.

آن‌ها نوشتند: بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که یا بازیکن‌ها روز‌های استراحت بیشتری بین بازی‌ها داشته باشند یا اینکه تیم‌ها اجازه داشته باشند بازیکنان بیشتری را در لیست خود قرار دهند (مثلا ۲۰ بازیکن به جای ۱۸ فعلی).

این اقدامات به بازیکنان کمک می‌کند تا بهتر بازی کنند، خطر آسیب دیدگی کاهش یابد و همچنین عملکرد و کیفیت بازی را بهبود ببخشند.

با این حال، حداکثر تعداد بازیکنان فهرست اولیه که توسط کشور‌های واجد شرایط ارائه می‌شوند از ۳۵ به ۵۰ نفر افزایش یافته است.

فیفا به برنده این مسابقات ۲۵ مدال، یک دیپلم افتخار و ۱۰ هزار دلار (۷۷۰۰ پوند / ۸۸۰۰ یورو) جایزه برای تامین تجهیزات "به طور انحصاری برای توسعه فوتبال پایه" جایزه می‌دهد.

نکته عجیب این که جایزه بازی جوانمردانه مسابقات المپیک مسابقات غیر المپیکی اهدا خواهد شد، چرا که اهدای آن‌ها در استادیوم در پایان مسابقاتی که مدال طلا اهدا می‌شود، نقض پروتکل المپیک است.


بیشتر بخوانید:

رونمایی از نمادهای المپیک 2020 توکیو + فیلم

هدیه زاپنی ها به مسلمانان در المپیک 2020 +فیلم

عامل ترس ژاپنی‌ها از ایران مشخص شد


انتهای پیام/

موضع فیفا درباره استفاده از فناوری تشخیص گل در المپیک توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار