در جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم مطرح شد؛

لزوم جمع‌آوری راه‌آهن از محدوده درون شهری قم/برخی ساخت و سازهای بی ضابطه تبعات اجتماعی زیادی به شهر وارد کرده است

نماینده مردم قم در مجلس گفت:راه‌آهن محدوده درون شهری قم امکان توسعه مناطق محروم را با چالش روبرو کرده است.

لزوم جمع‌آوری راه‌آهن از محدوده درون شهری قم/برخی ساخت و سازهای بی ضابطه تبعات اجتماعی زیادی به شهر وارد کرده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امیرآبادی،نماینده مردم قم در مجلس پیش از ظهرپنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن استانداری برگزار شد، گفت: جمع‌آوری و انتقال راه‌آهن از محدوده داخل شهر یکی از اولویت‌های مهم قم بوده که باید تعیین تکلیف شود، این ریل عملاً به مانعی در پیشبرد اهداف شهری تبدیل‌شده است.

وی تاکید کرد:  راه و شهرسازی  از واگذاری بی‌ضابطه زمین به برخی افراد و نهاد‌ها خودداری کند.

امیرآبادی  افزود: متأسفانه ساخت و سازهای بی ضابطه  مانند مدرسه اخیر رئیس قوه قضاییه از مراکز حوزوی تبعات اجتماعی زیادی به شهر به دلیل عدم تبعیت از قوانین شهری و معماری تحمیل کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس با انتقاد از برخی سوءاستفاده‌های موجود در سطح جامعه تأکید کرد: متأسفانه برخی اراضی قم به افراد و نهاد‌های خاص واگذارشده که وسعت بسیاری از آن‌ها بیش از ۶۰ هکتار است، قرارداد‌های واگذاری این قبیل اراضی به‌شدت غیرمنصفانه و یک‌طرفه نوشته‌شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از این زمین‌ها به‌صورت غیرعادلانه به این افراد صاحب نفوذ واگذار شده و ۲۰ سال نیز به این افراد برای مسکوت گذاشتن زمین و عدم ساخت‌وساز اجازه داده‌شده است.

امیرآبادی با انتقاد از برخی سودجویی و بی‌عدالتی‌های موجود در سطح استان تصریح کرد: این اراضی در حالی به این افراد صاحب نفوذ واگذارشده که بسیاری از جوانان شهر قم برای اجاره ۵۰ متر خانه دچار استیصال و مشکل هستند.

وی با اشاره به معضل راه‌آهن شهری و جلوگیری آن از طرح‌های توسعه‌ای ابراز کرد: جمع‌آوری و انتقال راه‌آهن از محدوده داخل شهر یکی از اولویت‌های مهم قم بوده که باید تعیین تکلیف شود، این ریل عملاً به مانعی در پیشبرد اهداف شهری تبدیل‌شده است، وجود این راه‌آهن منظر شهری را از بین برده و امکان توسعه مناطق محروم را با چالش همراه کرده است.

امیرآبادی با تأکید بر مشکلات مسکن مهر عنوان کرد: زیرساخت‌های بسیاری از مجتمع‌های مسکن مهر قم هنوز فراهم نشده است، وزیر سابق راه و شهرسازی با تدابیر اشتباه خود مانع از رونق و پویایی بخش ساخت‌وساز در بخش ساختمان شد.

انتهای پیام/ش

جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم

برچسب ها: شهرداری ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.