ده سال حبس در انتظار انگلیسی‌هایی که به سوریه رفتند

براساس قانون جدید پارلمان انگلیس، اتباع این کشور که در سوریه حضور داشته و عضو گروه‌های تروریستی بودند، پس از بازگشت به کشور ممکن است با محکومیت زندان روبه‌رو شوند.

ده سال حبس در انتظار انگلیسی‌هایی که به سوریه رفتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس قانون جدید ضد تروریسم مصوب پارلمان انگلیس، اتباع این کشور که در سوریه بودند، پس از بازگشت به این کشور ممکن است بازداشت شده و با محکومیت ده سال حبس روبه‌رو شوند.

سرویس‌های اطلاعاتی پیش‌بینی کردند که صد‌ها انگلیسی همچنان در سوریه هستند و در کنار گروه‌های تروریستی فعالیت دارند.

این قانون جدید پارلمان انگلیس که روز سه‌شنبه موافقتنامه سلطنتی را دریافت کرد، در مقایسه با قوانین پیشین سختگیرانه‌تر بوده و مقامات این کشور را ملزم کرده تا ثابت کنند که اتباع این کشور که به انگلیس برگشته‌اند، در زمان حضور در خارج از کشور درگیر فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند یا خیر.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، با تصویب این قانون، سجاد جاوید، وزیر کشور انگلیس این اختیار را دارد که هر منطقه خارج از این کشور را که  خطر تروریسم در آن وجود دارد، به عنوان «مناطق مشخص شده» اعلام کند و در نتیجه رفتن به چنین مناطقی اکنون براساس قانون انگلیس جرم محسوب می‌شود. البته در این قانون استثنائاتی برای افرادی که با دلایل قابل قبول به این مناطق رفته‌اند، در نظر گرفته شده است. استثنائات شامل ارائه دهندگان کمک‌های بشردوستانه، کارکنان سازمان ملل، روزنامه نگاران و نیرو‌های نظامی می‌شود.

اتباع انگلیسی پس از اجرایی شدن این قانون یک ماه فرصت دارند تا این مناطق را ترک کنند. دولت انگلیس می‌گوید حدود ۹۰۰ تبعه این کشور به سوریه رفته‌اند، که ۲۰ درصد از آن‌ها در سوریه کشته شدند و ۴۰ درصد آن‌ها نیز به کشورشان بازگشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار