۳ ایرانی در میان برترین بازیکنان مرحله پلی آف لیگ قهرمانان

کنفدراسیون فوتبال آسیا از رشید مظاهری، علی دشتی و مهدی طارمی به عنوان بازیکنان برجسته مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نام برد که باید بازی آن‌ها را تماشا کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه مسابقات مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن، کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به معرفی ۸ بازیکن برجسته‌ای که به همراه تیمهایشان در این مسابقات حضور دارند، پرداخت و از کاربران خود خواسته بگویند کدام بازیکن بیشترین تاثیر را در نتیجه گیری تیمش خواهد داشت.

در میان این ۸ نام بازیکن سه بازیکن ایرانی هم به چشم می‌خورد، رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن اصفهان، علی دشتی هافبک سایپا و مهدی طارمی مهاجم الغرافه قطر

مهدی طارمی (الغرافه قطر)

این گزارش درباره  بازیکنان ایرانی  نوشته است: مهدی طارمی یکی از ستاره‌های ایران تا نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بود که فقط سردار آزمون بیشتر از سه گل او برای تیم ملی، گلزنی کرد. حالا او به باشگاهش بازگشته و امیدوار است که الغرافه را که ژانویه ۲۰۱۸ به عضویت آن در آمد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، هدایت کند.

این مهاجم ۲۶ ساله فصل گذشته پنج گل زد و در سه دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا در مجموع ۱۳ گل به ثمر رسانده است. طارمی بعد از گلزنی برابر النصر عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵، سال ۲۰۱۷ هفت گل دیگر به ثمر رساند و به باشگاه پیشین خود یعنی پرسپولیس کمک کرد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

الغرافه در این فصل وضعیت خوبی ندارد و در جایگاه هفتم قرار گرفته است و با توجه به مصدومیت وسلی اسنایدر، سنگینی وظایف بر دوش طارمی دو برابر می‌شود، زیرا تیم قطری به دنبال بازگشت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای دومین بار پیاپی است.

رشید مظاهری (ذوب آهن)

ذوب آهن یکی از بهترین دروازه بان‌های ایران را در ترکیب خود دارد. رشید مظاهری وارد پنجمین سال خود در این باشگاه می‌شود. در این مدت، او به تیم کمک کرد تا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ دو بار به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

گواه توانایی‌های این گلر ۲۹ ساله، انتخاب او توسط مربی کارلوس کی روش به عنوان عضوی از تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ است. مظاهری در رقابت با علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده تنها سه بازی ملی انجام داده است، هرچند که او دائما بخشی از تیم ملی بوده است.

سنگربان ۱۹۲ سانتیمتری، در آخرین روز‌ها از حضور در جام ملت‌ها کنار گذاشته شد، و در سال ۲۰۱۰ که ایران در مسابقه رده بندی ۴-۳ از کره شکست خورد، او به همراه ایران چهارم شد. مهارت‌های مظاهری برای ذوب آهن که تلاش دارد مهدی طارمی و همکارانش در القرافه را متوقف کنند، بسیار مهم است.

علی دشتی (سایپا)

سایپا ۱۲ سال پس از اولین حضورش لیگ قهرمانان آسیا که با هدایت علی دایی به مرحله یک چهارم نهایی رسید، بار دیگر به این رقابت‌ها برگشته است.

یکی از مردان کلیدی این تیم در رسیدن در بالاترین جایگاه خود در لیگ در طول بیش از یک دهه اخیر، علی دشتی هافبک همه کاره این تیم است. این بازیکن ۲۵ ساله به تیم تهران فراست و چابکی می‌بخشد و توانایی او برای بهره برداری از فضا‌های هر دو طرف، او را برای بازی حمله سایپا بازیکن بسیار مهمی کرده است.

دشتی در تابستان ۲۰۱۸ پس از یک فصل موفقیت آمیز با پارس جنوبی جم در دسته دوم به سایپا پیوست و در پیروزی تیم ایرانی بر مینروا پنجاب هند بازی و رسیدن به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، نقش کلیدی ایفا کرد. سایپا در این مرحله به مصاف الریان قطر خواهد رفت.

در گزارش سایت‌ای اف سی بجز این سه بازیکن ایران از عبدالرزاق حمداله (النصر عربستان)، آلوارو نگردو (النصر امارات)، گلمین ریواس (الریان)، مارات بیکمائف (پاختاکور ازبکستان) و جسور خسانوف (AGMK ازبکستان) نام برده شده است.


بیشتر بخوانید:

طارمی از بلاتکلیفی خارج شد

ضرب الاجل یک ماهه برای سرمربی آبی‌ها

زمان سفر سایپا به قطر برای بازی با الریان مشخص شد

رضاوند:پنجاب حریف سختی نبود/مقابل الریان تمام تلاشمان را به کار می گیریم


انتهای پیام/

سه ایرانی در بین تاثیرگذارترین بازیکنان مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.