ساماندهی خانه مسافر‌های غیر مجاز در شهرستان بانه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ساماندهی خانه مسافر‌های غیر مجاز در شهرستان بانه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به منظور جلوگیری از فعالیت برخی خانه مسافر‌های غیر مجاز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اقدام به صدور مجوز به شرکت رویا سفر آربابا گشت جهت ساماندهی این خانه مسافر‌ها کرد.

حمید اسکندری معاون گردشگری استان کردستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در ایام تعطیلات نوروز به دلیل وجود مسافران بیشمار در شهرستان بانه و در نتیجه کمبود اماکن اقامتی، خانه مسافر‌های غیر مجاز اقدام به اجاره خانه‌های خود به مسافران می‌کنند.

وی گفت: خانه مسافر‌های غیر مجاز به دلیل عدم نظارت بر آنها، فاقد بهداشت و دیگر موارد ضروری برای اسکان مسافران هستند.

اسکندری افزود: در این راستا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه مجوز شرکت رویا سفر آربابا گشت را جهت ساماندهی و نظارت بر خانه مسافران غیر مجاز صادر کرد.

وی بیان کرد: طبق اطلاع رسانی‌های انجام شده افرادی که مایل هستند خانه هایشان را به مسافران اجاره دهند می‌توانند از طریق اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه جهت ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند.

معاون گردشگری استان گفت:تا کنون ۵۲ نفر ثبت نام کرده اند که اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه با بازدید از آن‌ها ۳۲ خانه را تایید اولیه اعلام کرد و از این میان ۱۸ خانه مدارکشان تکمیل و از طریق این اداره برایشان مجوز صادر شد.»

وی تاکید کرد: در صورتی که شرکت آربابا گشت شهرستان بانه خانه‌هایی را معرفی کند که از نظر استاندارد سازی مناسب و دارای بهداشت و دیگر موارد جهت اسکان و اجاره به مسافران باشد این اداره اقدام به صدور مجوز به آن‌ها خواهد کرد.

وی در پایان افزود:این شرکت جهت شناسایی خانه‌های غیر مجاز و نظارت بر خانه‌های دارای مجوز دو ماشین جهت گشت و نظارت بر آن‌ها تدارک دیده که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/م

نظارت بر خانه مسافر‌های غیر مجاز در شهرستان بانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.