ارتباط میان آموزش و کارآفرینی باید در ایران تقویت شود

استاد دانشگاه یونگ وپینگ سوئد گفت: در ایران بین تحصیل و آموزش با مسائل حوزه کار و به ویژه کارآفرینی ارتباط خوبی ایجاد نشده و این ارتباط باید تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، توماس اندرسون درجشنواره بین المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر افزود: کارآفرینی بسیار مهم و پیچیده است و توجه اساسی به آن می‌تواند پراکندگی اقتصاد در ایران را ترمیم کند.

وی ادامه داد: ایران از کشور‌های مهم و غنی در منطقه است و با برخورداری از منابع طبیعی زیاد ظرفیت‌های بالایی را در خود جای داده، اما در اینجا تنها منابع ملموس مورد توجه است.

استاد دانشگاه یونگ وپینگ سوئد بیان کرد: یک کارآفرین تنها به خودش فکر نمی‌کند بلکه سعی دارد با ایجاد یک سازمان یا شرکت مستقل به دیگران هم توجه کند.

ارتباط میان آموزش و کارآفرینی باید در ایران تقویت شود

وی یادآور شد: نوآوری‌های ایجاد شده در دنیا براساس نیاز بازار صورت گرفته و این رویکرد پاسخگویی به نیاز بازار بسیار موفق بوده است.

اندرسون با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بوشهر از جمله بافت تاریخی بوشهر و بازار ماهی فروشان، یکی از راه‌های کارآفرینی را توجه بیشتر به این ظرفیت‌ها عنوان کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در جشنواره بین المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر گفت: کشورمان برای رسیدن به رتبه‌های نخست اقتصاد دنیا چیزی کم ندارد و باید با یک برخی تغییرات، ساختار اقتصادی را به مسیر درست خود رهنمون کرد.

ارتباط میان آموزش و کارآفرینی باید در ایران تقویت شود

پدرام سلطانی افزود: از تحولات صنعتی و مفاهیم اقتصادی و کارآفرینی در دنیا عقب مانده‌ایم که این عقب ماندگی باید به نحو مطلوبی جبران شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش خصوصی است، بیان کرد: به جای اینکه درکارآفرینی رویکرد ما به سمت ارائه خدمات به جامعه و توسعه اقتصادی باشد در اقتصادی که حجم یارانه آن زیاد است به سمتی می‌رویم که عده‌ای به دنبال رانت هستند.

سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر هم با اشاره به اهمیت ارزش آفرینی برای پایداری اشتغال، گفت: کارآفرین آینده نگر و آینده نگار است و اگر کاری را امروز آغاز می‌کند، نگاهش به آینده است تا شرایط متناسب با آن را فراهم کند.

انتهای پیام/ک

توجه به منابع غیرملموس بیشتر شود

 

برچسب ها: اشتغال ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.