آیت‌الله علم‌الهدی:

باید در یک جریان بزرگ اجتماعی مظاهر شیعه را توسعه دهیم/مبلغان ما از عملیات روانی می ترسند

امام جمعه مشهد گفت:در مقابل افزایش تبلیغات وهابیت، باید مظاهر اهل‌بیت (ع) را افزایش دهید.

باید در یک جریان بزرگ اجتماعی مظاهر شیعه را توسعه دهیم/مبلغان ما از عملیات روانی می ترسندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون خوزستان گفت: برداشت عمومی از آیه تبلیغ مقاومت در عرصه تبلیغ و اجرای برنامه با روحیه شجاعانه است، یعنی از قدرتی وحشت نکنید از توانمندی استکبار و توطئه دشمنان که سنگ راه تبلیغ است، وحشت نکنید.

وی تصریح کرد: خدا به رسولش دستور داده که باید رسالت خدا را تبلیغ کنی، در برابر جوسازی‌ها وحشت نکنید، کسی که برای خدا تبلیغ می‌کند از مردم و جوسازی نمی‌ترسد از خدا می‌ترسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مبلغان ما از هیچ قدرتی هراس ندارند، نمی‌ترسند که مال و جان‌شان به خطر بیفتد، ولی از عملیات روانی می‌ترسند و در عرصه تبلیغ عقب‌نشینی می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: جو اپوزیسیون در برابر نظام و مخالفت با نظام است و ایستادگی برابر نظام حرکت با ارزش مطرح شده و نباید جو علیه نظام شما را مورد خشیت قرار دهد.

وی تصریح کرد: خشیت به معنای ترس واقعی نیست، حالتی است که هیبت و صلابت کسی شخص را تحت تأثیر قرار دهد، مقابل جوسازی باید مقاومت کنید، مسلط و محکم بایستید.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مقابل جوسازی‌ها دست از کار برندارید، اگر جمع قابل توجهی بتوانند با جوسازی سبب عقب‌نشینی مبلغان شوند، جوسازی بیشتر می‌شود، اگر بتوانید جو دشمن را عوض کنید، خیلی موفق‌تر هستید.

آیت الله علم الهدی افزود: در مقابل افزایش تبلیغات وهابیت، باید مظاهر اهل‌بیت (ع) را افزایش دهید، توسل و اعیاد ائمه در اجتماعات بزرگ چند هزار نفره ایجاد کنید و در یک جریان بزرگ اجتماعی مظاهر شیعه را توسعه دهید.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کل استان‌های کشور وجود دارد، ورود به آسیب‌های اجتماعی از طریق موعضه را بی‌کاربرد خواند و تصریح کرد: فرد آلوده از تنها چیزی که بدش می‌آید نصیحت است، این فرد گرفتار، خواسته‌اش همان آسیب اجتماعی بوده، موعظه حرکت مخالف خواسته او است و از اول در مقابلش موضع‌گیری می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: شخص گرفتار در آسیب اجتماعی وابسته شده و از نصیحت انزجار دارد، بخشی از آسیب‌های اجتماعی ارادی و بخشی غیرارادی است که درمان‌های روحی و روانی نیاز دارد و باید تخصص کسب و از آن طریق تبلیغ کنید.

آیت الله علم الهدی مقابله با آسیب‌های اجتماعی را نیازمند برنامه و نقشه دانست و افزود: برنامه متناسب با شرایط محیط است و تبلیغات خشک اثر ندارد، بلکه باید سیستم تبلیغاتی ما منعطف باشد.
 
وی حضور روحانی و مسجد را پایگاه تبلیغ دانست و تصریح کرد: باید از شگرد‌های مختلف متناسب با موقعیت و فرهنگ مردم و منطبق با طبیعت بومی استفاده کنید تا موفق می‌شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر تبلیغ را ضداقتضای بومی مردم انجام دهیم، تخریب است نه تبلیغ، حرف اول را در تبلیغ انعطاف می‌زند.

آیت الله علم الهدی ورود به تعامل را در آسیب‌های اجتماعی مهم ذکر کرد و افزود: اولین حرکت پدافند است، مبارزه و نهی از منکر کنید، ولی طوری که با فرهنگ بومی مردم درست دربیاید اگر آشنا نباشید اثر عکس دارد.

وی جوهره اصلی انسان در تبلیغات را خلوص و نوکری امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد: در این شرایط خدا کمک می‌کند، به فکر قدرت برنامه‌ریزی و به عملیات انسان هم قدرت تأثیر می‌دهد، اگر خلوص نداشتیم موفق نمی‌شویم، چون توجه و عنایتی از پرودگار نمی‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

جوهره اصلی انسان در تبلیغات خلوص و نوکری امام زمان (عج) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.