کاهش ذخایر خونی در استان فارس/ نیاز فوری به گروه‌های خونی O و A

مدیرکل انتقال خون فارس از مردم نوعدوست این استان خواست با توجه به فصل سرما، مردم با اهدای خون کمبود ذخایر خونی را تامین کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش دما مراجعه برای اهدای خون سالم کمتر شده و مراکز درمانی نیز با کاهش در ذخایر خونی که برای بحران در نظر گرفته شده مواجه شده که ضرورت دارد مردم در تهیه خون و پلاسمای مورد نیاز بیماران نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی افزود: هم اکنون ذخیره خون به شدت کاهش یافته است و برای گروه‌های خونی O و A مثبت و منفی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

ترابی تاکید کرد: به بسیج مردمی در همه گروه‌های خونی برای رهایی از وضعیت موجود نیازمندیم.

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روز‌های تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ و نیز ۱۴ تا ۱۹ پذیرای مردم خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: افزون براین پایگاه انتقال خون بیمارستان نمازی همه روزه به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۳۰: ۱۹ به خون گیری می‌پردازد.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۳۰: ۸ تا ۳۰: ۱۲ نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.
انتهای پیام/م

دعوت انتقال خون فارس به اهدای خون

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار