اعلام هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص آبگرفتگی معابر و مناطق در معرض خطر سیلاب هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: تا اواخر شنبه هفته آینده افزایش ابر، رگبارباران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه‌ای در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در روز جمعه احتمال تاثیر گردوغبار رقیق عراقی برمناطقی از غرب و جنوب غرب استان وجود خواهد داشت و بیشترین حجم بارش‌ها را روز شنبه در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق استان در حوزه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون شاهد هستیم.

حاجی زاده عنوان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در حوزه‌های آبریز سد‌های استان توصیه می‌شود نسبت به مدیریت خروجی سد‌های استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و در حاشیه رودخانه‌ها و در مناطق در معرض خطر، از تردد غیر ضروری در مسیر‌های کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و با توجه به اخطاریه‌های مکرر و با توجه به افزایش آورد بالادست رودخانه‌های استان، افزایش حجم اکثر سد‌ها در روز‌های اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سد‌ها خودداری کنید.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اعلام آماده باش به تمامی فرمانداری‌ها، اعضای شورای مدیریت بحران استان و ابلاغ اخطاریه به دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد بحران اعلام کرد: برقراری کشیک شبانه روزی و آماده‌باش نمودن کلیه دستگاه‌های مرتبط با مراکز درمانی، خدماتی، عملیاتی، اورژانس ۱۱۵، و بیمارستان‌های شهرستان‌ها در این مدت آماده باش هستند.

وی بر مسدود نمودن جاده‌های حادثه خیز استان در صورت نیاز با هماهنگی نیرو‌های نظامی، انتظامی و دستگاه‌های مرتبط شهرستان طبق ضوابط تاکید کرد و گفت: در طول این مدت به تمامی تاسیسات و تجهیزات دفع آب‌های سطحی وفاضلاب اعلام آمادباش شده است.

انتهای پیام/م

خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.