بی‌اعتمادی مجارستان به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد قصد دارد توسعه ارتش را تسریع کند تا این کشور بتواند در برابر هر حمله‌ای که از هر جهت علیه آن صورت می‌گیرد، از خود دفاع کند.

بی‌اعتمادی مجارستان به سازمان پیمان آتلانتیک شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد توسعه ارتش را تسریع کند تا ارتش این کشور بتواند در برابر هر حمله‌ای که از هر جهت علیه آن صورت می‌گیرد از خود دفاع کند.

نخست وزیر مجارستان با تاکید بر این که تضمین‌هایی را که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌دهد کافی نمی‌داند، این مطلب را عنوان کرد. نخست وزیر ملی گرا و محافظه کار مجارستان در مصاحبه‌ای با هفته نامه فیجیئلو (Figyelo) اعلام کرد: "ناتو بسیار مهم است، اما من معتقد نیستم که باید امنیت نظامی مجارستان را بر ناتو بنا کرد."

اوربان افزود: بوداپست در روند توسعه نظامی چند ساله وارد شده است و در پایان آن مجارستان نیرو‌های نظامی مهمی در اختیار خواهد داشت که به لطف آن قادر خواهد بود در برابر هر حمله‌ای که از هر جهت به آن وارد شود، از خود دفاع کند.

این سخنان سه روز بعد از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از بوداپست که در جریان آن دو طرف توافقنامه‌ همکاری در زمینه دفاعی به منظور تسهیل استقرار نیرو‌های آمریکا در خاک مجارستان را اعلام کردند، منتشر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار