برگزاری مسابقات قرآنی «طرح صراط» در نایین

مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت سپاه نایین از برگزاری مسابقات قرآنی با عنوان طرح صراط در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام زارعی مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت سپاه نایین در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه سراسر قرآن درس و سرشار از نکات تربیتی است، گفت: مسابقات طرح صراط فرصت مناسبی برای سنجش ظرفیت قرآنی شهرستان است که حضور بسیجیان فعال قرآنی در این دوره از مسابقات، به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می‌کند.

وی افزود: هدف از اجرای این مسابقات آشنا شدن بیشتر جوانان و نوجوانان با آیات قران و وهمچنین آشنا شدن آن‌ها با آیات کاربردی قرآن است.

به گفته مسئول تربیت و آموزش سپاه نایین، سال گذشته مسابقات قرآن با موضوعیت سوره مبارکه لقمان در بین بسیجیان برگزار شد و امسال حفظ و تفسیرسوره اسراء در دستور کار قرار گرفت و تمامی مساجد و پایگاه‌های مقاومت ما دارای حلقه «صالحین» هستند و موضوعات حفظ، مفاهیم، تفسیر و ... را در دستور آموزش و کار خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه به دو کتاب ارزشمند و گرانبهای دیگری غیر از قرآن اشاره کرد و گفت: در این مسابقه علاوه بر آیات قرآن از نکات تربیتی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز استفاده شده که همین امر باعث ترغیب جوانان برای خواندن و بهره گرفتن از این دو کتاب ارزشمند می‌باشد.

زارعی در پایان خاطرنشان نمود: ۶۰ نفر از این شرکت کنندگان در سنین، زیر ده سال، ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۵ با هم رقابت کردند که طی یک هفته نتیجه مسابقات اعلام خواهد شد.

مسابقات قرآن با عنوان طرح صراط در رشته‌های حفظ، مفاهیم و ترتیل صبح امروز در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج نایین در سنین مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/ب

جزییات برگزاری مسابقات قرآنی «طرح صراط» در نایین

برچسب ها: قرآن ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.