وزارت خارجه آمریکا بیانیه مشترک نشست ورشو را منتشر کرد

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه مشترک نشست ورشو را در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر کرد.

انتشار بیانیه مشترک نشست ورشوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۴ فوریه ۲۰۱۹، بیانیه مشترک نشست ”وزیران برای پیشبرد آینده‌ای همراه با صلح و امنیت در خاورمیانه“ را در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه به شرح زیر منتشر کرد:

وزیران خارجه و نمایندگان ۶۲ کشور ۱۴-۱۳ فوریه ۲۰۱۹ (۲۵-۲۴ بهمن ۱۳۹۷) در نشستی که با سازماندهی مشترک وزیران خارجه لهستان و آمریکا برای تلاش در جهت خاورمیانه‌ای امن‌تر و باثبات‌تر در ورشوی لهستان برگزار شد، دیدار کردند. شرکت کنندگان در این نشست در این باره تبادل نظر کردند که چگونه تروریسم، تولید و گسترش تسلیحاتی، و تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی است.

شرکت کنندگان همچنین درباره خطرات ناشی از تولید و گسترش تسلیحات و توسعه برنامه‌های موشک‌های بالستیک در منطقه بحث کردند. آن‌ها در عین حال به تبادل نظر درباره راه‌های رسیدگی به مسائل بشردوستانه در منطقه، مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، مبارزه با تهدید‌ها علیه زیرساخت‌های سایبری و انرژی، و برهم زدن شبکه‌های مالی غیرقانونی پرداختند.

در این راستا، لهستان و آمریکا خرسند هستند تشکیل کارگروه‌های بین المللی را اعلام کنند که تلاش‌ها به سوی راه حل‌های ملموس در مواردی که فهرست آن‌ها در زیر آمده است را هدایت خواهند کرد. این گروه‌ها قصد دارند به منظور پیشبرد منافع مشترک جامعه بین المللی در حمایت از صلح و ثبات در منطقه، در سطح کاری در کشور‌های مختلف جهان تشکیل نشست دهند. اطلاعات بیشتر درباره این کارگروهها، هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

۱- مبارزه با تروریسم و تامین مالی غیرقانونی
۲-مقابله با تولید و گسترش تسلیحاتی و توسعه موشکی:
تولید و گسترش موشکی
امنیت دریایی و هوایی
۳- مبارزه با تهدید‌های سایبری و نوظهور:
امنیت سایبری
امنیت انرژی
۴- آوارگان و مسائل بشردوستانه
۵-بازداشت‌های غیرعادلانه و حقوق بشر

رؤسای این نشست همچنین از اعلام این امر استقبال می‌کنند که ”مؤسسه امور بین المللی لهستان“ قصد دارد با یک مؤسسه مطالعاتی آمریکا در تشکیل یک مجمع جهانی کارشناسان موسوم به ”گروه مطالعه راهبردی خاورمیانه“ همکاری کند. این مجمع می‌تواند این امکان را برای دانشگاهیان و کارشناسان سراسر جهان فراهم کند تا دانش راهبردی خود را برای حمایت از تلاش‌های مستمر این کارگروه‌ها ارائه کنند.

علاوه بر این، لهستان و آمریکا پیشنهاد می‌کنند شرکت کنندگان حاضر در این نشست برای بحث درباره پیشرفت (کار) کارگروهها در آینده، بار دیگر تشکیل نشست دهند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه پایانی نشست ورشو اعلام کرد: به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای برگزاری یک نشست فراگیر و ایجاد یک ائتلاف جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، تعداد و سطح پایین شرکت کنندگان که آنان نیز از همراهی با هرگونه تصمیم ضد ایرانی امتناع کردند، بیانیه پایانی آن را به سندی بی خاصیت تبدیل کرد؛ متن و نوشته‌ای که تنها از سوی دو کشور برگزارکننده صادر شد و فاقد هرگونه اعتبار و تصمیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نا اشنا
۲۰:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
رطب خورذه منع رطب چون کند امریکا که خود همه نوع سلاههای کشتار جمعی ذارذ چگونه می توانذ ذیگران را منع کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
امریکا اول موشکهای خودش را نابود کند وحمایت از گروهای تروریستی را خاتمه بدهد وحامی بودن از رژیم اسرائیل را کنا ر بگذارد کل جهان با ثبات خواهد شد
آخرین اخبار