خانه‌های روستای سیل زده پسوه پیرانشهر در مسیر ساخت قرار گرفتند

پروژه ترمیم بخش داخلی منازل تخریبی روستای سیل زده پسوه از توابع شهرستان پیرانشهر در مرحله اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، پروژه ترمیم بخش داخلی منازل تخریبی روستای سیل زده پسوه از توابع شهرستان پیرانشهر در مرحله اجرا قرار گرفته است.

مهران ابراهیمی، بخشدار بخش لاجان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،   گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، اعتبارات دیوار ساحلی روستای سیل زده پسوه تخصیص پیدا کرده است و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه می‌باشد که طی روز‌های آتی پیمانکار مشخص شده و پروژه ساخت دیوار ساحلی ادامه پیدا خواهد کرد.
 
خانه‌های روستای سیل زده پسوه پیرانشهر در مسیر ساخت قرار گرفتند

 

کمک ۳۲۱ میلیون تومانی استاندار آذربایجان غربی به خانوار سیل زده پسوه

ناصر خالدی، دهیار روستای پسوه نیز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،   با اشاره به مناقصه مذکور تشریح کرد: این مناقصه با مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته و رایزنی‌های لازم که از طرف  شهریاری، استاندار آذربایجان غربی و نماینده شهرستان پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صورت گرفته است، از کل این مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان آن توسط مدیریت بحران و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل صندوق کمک‌های فرمانداری شهرستان تامین اعتبار شده است.

خالدی اضافه کرد: در ادامه حمایت‌های مالی صورت گرفته از طرف استاندار آذربایجان غربی، مبلغی بالغ بر ۳۲۱ میلیون تومان بعنوان کمک معیشتی به ۱۰۷ خانوار خسارت دیده این روستا اهدا شد.

خانه‌های روستای سیل زده پسوه پیرانشهر در مسیر ساخت قرار گرفتند



مصطفی یحیی زاده، عضو  شورای اسلامی روستای پسوه  نیز گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: جهت ترمیم منازل مسکونی تخریب شده در سیل خردادماه سال جاری که در روستای پسوه اتفاق افتاد،  ۷۱ قطعه زمین برای ساخت مجدد ساختمان‌های مسکونی تخریب شده به صورت رایگان و براساس قرعه به سرپرستان خانوار‌ها تحویل داده شد که از این میان ۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز ۱۱ خانوار تحت حمایت بهزیستی قرار داشتند.

یحیی زاده در ادامه سخنان افزود: بنیاد مسکن شهرستان در راستای ساخت و ساز مساکن جدید خانوار‌های قربانی سیل، اقدام به اعطای وام ۲۵ میلیونی با بهره ۴ درصد همراه با اعطای وام بلاعوض به مبلغ ۵ میلیون تومان به تمامی خانوار‌های  سیل زده  نمود.

این عضو شورای روستا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص احداث دیوار ساحلی روستا جهت هدایت آب‌های روان ناشی از بارش باران و سیل در این روستا یادآور شد؛ فاز اول احداث دیوار ساحلی مسیر سیلاب روستا به صورت دوطرفه و به طول۶۸۰ متر بوده که تاکنون با حمایت‌های مسئولان شهرستان و بخش لاجان، ۱۷۵ متر آن دیوار کشی شده است که ادامه آن هم در اولویت کاری مسئولان قرار دارد.

 
وی همچنین با اشاره به بیمه مسکن خانوار بیان کرد که  از قریب به ۹۵۰ خانوار ساکن روستا، ۵٤۰ خانوار که در این راستا تاکنون اقدام کردەاند تحت پوشش قرار گرفتند.

خانه‌های روستای سیل زده پسوه پیرانشهر در مسیر ساخت قرار گرفتند
انتهای پیام/م
برچسب ها: حوادث ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.