ایندیپندنت گزارش داد؛

قتل سالانه هزار آمریکایی بدست پلیس

طبق آمار منتشره، سالانه به طور متوسط حدود هزار نفر در آمریکا به ضرب گلوله نیروهای پلیس این کشور کشته می‌شوند.

قتل سالانه هزار آمریکایی بدست پلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت آمار‌ها نشان می‌دهد پلیس آمریکا سالانه هزار نفر را می‌کشد. در این گزارش به قلم جان سولیوان آمده است تیراندازی‌های مهلک از سوی پلیس نتیجه میلیون‌ها رویارویی بین افسران پلیس و مردم عادی است. سال گذشته پلیس ۹۹۸ نفر را کشت. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ یازده مورد افزایش را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۶، پلیس ۹۶۳ نفر و در سال ۲۰۱۵، ۹۹۵ نفر را کشت.

سال‌ها وقوع تیراندازی‌های بحث برانگیز از سوی پلیس، اعتراضات، افزایش آگاهی‌های عمومی، اجرای اصلاحات در پلیس محلی و افزایش آموزش‌ها برای نیرو‌های پلیس تأثیر کمی بر تعداد تلفات افرادی داشته است که در تیراندازی پلیس کشته می‌شوند. همگان با اجماع بر این باورند که توجه کافی به این آمار و ارقام صورت نمی‌گیرد.

روزنامه واشنگتن پست در پی کشته شدن مایکل براون-مرد سیاه پوست غیرمسلح که در سال ۲۰۱۴ در شهر فرگوسن در میسوری به دست پلیس آمریکا کشته شد-شروع به انجام بررسی‌هایی در این زمینه کرد. در یک تحقیق مشخص شد که سیستم ردیابی اف بی آی تعداد تیراندازی‌های مهلک از سوی پلیس را کمتر نشان می‌دهد، به سبب این حقیقت که گزارش دهی از سوی ادارات پلیس امری داوطلبانه است و شمار زیادی از ادارات این گونه حوادث را گزارش نمی‌دهند.

گزارش واشنگتن پست نشان می‌دهد آمار سالانه، شرایط مرتبط با تیراندازی‌های مهلک و تعداد قربانیان به طور کلی طی چهار سال گذشته تقریبا روندی ثابت داشته است. ۴۵ درصد از کشته شدگان مردان سفید پوست، ۲۳ درصد مردان سیاه پوست و ۱۶ درصد مردان اسپانیایی بوده اند. زنان پنج درصد کشته شدگان را تشکیل می‌دهند و افرادی که مشکلات روحی دارند نیز ۲۵ درصد از قربانیان تیراندازی‌ها را تشکیل می‌دهند.

اندرو ویلر، جرم شناس در دانشگاه تگزاس در دالاس اعلام کرد فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی سبب فاش شدن تعداد بیشتری از این گونه تیراندازی‌ها می‌شود. برخی از جرم شناسان بر این باورند که در کشور‌های توسعه یافته که در اختیار داشتن اسلحه در آن‌ها ممنوع است، پلیس به ندرت به سوی مردم تیرانداری می‌کند و آن‌ها را می‌کشد. در انگلیس و ولز که جمعیتی معادل ۷۰ میلیون نفر را در خود جای داده اند، پلیس در سال ۲۰۱۶ شش نفر را در تیراندازی کشت که بالاترین رقم از سال ۲۰۰۴ محسوب می‌شود.

برخی دیگر می‌گویند فرهنگ خشونت آمیز یک کشور می‌تواند سبب تیراندازی شود. این در حالی است که دیوید کلینگر، جرم شناس در دانشگا میسوری در سنت لوئیس می‌گوید ارقام رسمی وجود ندارد که نشان دهنده مولفه‌های مورد نیاز برای درک کامل عواملی باشد که سبب تیراندازی‌های مهلک پلیس می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار