خطیب جمعه قم:

نسل جوان وظیفه مهمی در منشور مقام معظم رهبری دارند/ملت ایران شایسته خدمت روزافزون است

آیت الله اعرافی گفت:ملت ایران شایسته خدمت روزافزون است شایسته نیست برای گوشت و اقلام ضروری دچار مشکلات شود.

نسل جوان وظیفه مهمی در منشور مقام معظم رهبری دارد/ملت ایران شایسته خدمت روزافزون استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: برخی از والدین تصور می‌کنند که اگر مشکلات مادی فرزندان را برطرف کنند کافی است اما نگاه اسلام تقویت رابطه عاطفی میان فرزندان و والدین است.

وی با بیان اینکه پدر و مادر دارای مسئولیت و رسالت مهمی برای تربیت فرزندان هستند، افزود: اسلام محیط خانواده را عاطفی می‌پسندد و در کنار آن تکالیف و وظایفی را تعیین کرده است که در فقه و مبانی دینی آمده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: رسالت تربیت نوجوانان در کنار خانواده بر عهده حکومت، نظام و دولت است و این رسالت عام نیست و عموم جامعه به عنوان واجب و مستحب کفایی وظیفه دارند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در برخی خانواده‌ها پدر و مادر به فکر فرزندان نیستند و تنها به فکر موضوعات مادی فرزندان هستند و توجهی به تربیت آن‌ها ندارند.

وی  با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: والدین وظیفه دارند خانه را به گونه‌ای تنظیم کرده و در سخن و سبک زندگی خود به گونه‌ای عمل کنند تا از خانه فرزندانی پاک و شایسته‌ای تربیت شده و پا به جامعه بگذارند.

خطیب جمعه قم گفت: دشمن با تحریم‌های ظالمانه ملت ایران را تحت هجمه‌های شدیدی قرار داد و سپاه شیطان در صحنه آمد و بگوید ملت ایران جشن 40 سالگی خود را نمی‌بیند اما مردم با حضور میلیونی در مراسم راهپیمایی نشان دادند انقلاب زنده است و همواره حامی آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به منشور مقام معظم رهبری عنوان کرد: وظیفه مسئولان در این منشور بیان شده است و مسئولان باید به ملت ایران تکیه کرده و راه‌های جهادی را برای برطرف کردن مشکلات انتخاب کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ملت ایران شایسته تحسین و تکریم و خدمت روزافزون است و شایسته این نیست که با حجم گرانی روبه‌رو شود و برای گوشت و اقلام ضروری دچار مشکلات شود و در صف بایستد.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به مشکلات کشور بیان کرد: ملت ایران ملتی صبور است و مشکلات و سختی‌ها را گذرانده و در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ماندگار است و ریشه در اعماق فطرت مردم وجوانان دارد، نسل جوان با شکوه در سراسر ایران در مراسم راهپیمایی حضور پیدا کرد و با عظمت از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت کرد.

امام جمعه قم گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و 40 سال ایستادگی در برابر دشمن مقام معظم رهبری منشور گام دوم را صادر کردند و ملت ایران، دولت، مسئولان و جوانان باید این منشور و بیان راهبردی و حرکت آفرین را در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این منشور توفیقات ملت ایران را برشمردند و این توفیقات در حالی به دست آمد که با مانع‌های زیادی روبه‌رو بودیم، انقلاب اسلامی برخلاف دیگر انقلاب‌ها که از پای درآمد همچنان ایستاده است و افتخار ما این است که پرچم اسلام را به دوش گرفتیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حوزه علم و دانش و تحقیق رشد روزافزون داشتیم اما بازهم کافی نیست، ادامه داد: در حوزه اقتصاد، معنویت، اخلاق، عدالت، مبارزه با فساد و در حوزه عزت ملی و مرز بندی با دشمن باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی کرد: اروپایی‌ها با وقاحت و پرویی چند ماه است عهدشکنی کرده و گام به جلو و عقب گذاشته و گاهی چهره مناسب نشان داده و مجدد عهدشکنی می‌کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: در نشست ورشو سخنان خلاف زیادی زده شد و در مقابل گاهی سخنان مناسب شنیده شد اما موضع‌گیری در برابر دشمن باید با جدیت دنبال شود.

آیت الله اعرافی گفت: حوزه علمیه آمادگی خود را برای تحقق محورهای منشور مقام معظم رهبری اعلام می‌کند، نسل جوان در این منشور وظیفه مهمی دارد و نهادهای حوزوی و دانشگاهی و آموزش و پرورش باید سرکار بیایند و آینده کشور را بسازند.

انتهای پیام/ش

خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.