تداوم بارش برف در محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی

بارش برف هم اکنون همه محور‌های مواصلاتی اصلی استان را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.

تداوم بارش برف در محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی از بارش برف در همه محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: با وجود بارش برف اغلب محور‌های اصلی باز است، با این حال رانندگان از سفر‌های غیر ضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت، خودروی خود را به زنجیر چرخ و دیگر لوازم ضروری زمستانی مجهز کنند.
سرهنگ رضا کریمی نژاد از رانندگان خواست هنگام تردد در جاده‌ها به خصوص گردنه‌های برفگیر استان، ضمن رعایت فاصله طولی مناسب با احتیاطِ بیشتر رانندگی کنند.

وی در ادامه گفت : راه ارتباطی ۸۰ روستای بخش سراجو و مرکزی بر اثر بارش سنگین برف بسته شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه می‌گوید: به خاطر کولاک، تردد در جاده مراغه - هشترود هم به سختی انجام می‌شود، از این رو همه امکانات برف روبی و امدادی شهرستان برای باز نگه داشتن این مسیر متمرکز شده است و به محض مساعد شدن هوا، بازگشایی مسیر‌های روستایی هم آغاز خواهد شد.

شریفی افزود: بارش باران و برف در دامنه‌های جنوبی سهند از صبح دیروز آغاز شده و ارتفاع برف در مسیر‌های کوهستانی، روستایی و جاده مراغه - هشترود، بالای ۳۰ سانتی متر گزارش شده است.

شهرستان مراغه ۱۷۲ روستا دارد و هم اکنون بارش برف اغلب این روستا‌ها را سفیدپوش کرده است.

کارشناسان اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی  اعلام کرد  با وجود فعالیت سامانه بارشی در استان و کاهش محسوس دمای هوا، از ظهر فردا به تدریج از میزان ابرناکی و ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.

تداوم بارش برف در محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقیناگفته نماند علی رغم بارش برف و مه آلود بودن هوا، باند فرودگاه تبریز هم اکنون باز و همه پرواز‌ها طبق برنامه قبلی به صورت منظم در حال انجام است.

انتهای پیام / ا

وضعیت محورهای مواصلاتی آذر بایجان شرقی

برچسب ها: برف و کولاک ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار