عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش قیمت طلای سرخ در شب عید منتفی است/حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۱۱ میلیون تومان

حسینی گفت: با توجه به افزایش عرضه زعفران، بعید است که نوسان خاصی در بازار شب عید اتفاق بیفتد.

افزایش قیمت طلای سرخ در شب عید منتفی است/حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۱۱ میلیون تومانعلی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نسبی بازار زعفران خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ایرانی۶ میلیون و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه زعفران از سوی کشاورزان در ایام پایانی سال و رکود صادرات انتظار می‌رود که با کاهش قیمت مواجه نشویم.

حسینی ادامه داد: با توجه به افزایش عرضه زعفران، بعید است که نوسان خاصی در بازار شب عید اتفاق بیفتد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات طلای سرخ در دسترس نیست، بیان کرد: با توجه به تعلل گمرک در اعلام آمار، نمی‌توان رقم دقیقی در این باره اعلام کرد، اما پیش بینی ها حاکی از آن است که میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری قیمت طلای سرخ در بازار/خرید توافقی زعفران متوقف شد


وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات پیش روی صادرات طلای سرخ ایرانی بیان کرد: با توجه به معضلات بازگشت پول و مسائل تحریم، امکان نقل و انتقال ارز به سهولت وجود ندارد که این امر ریسک صادرات را افزایش می‌دهد، بنابراین مسئولان باید راه حل مناسبی برای رفع معضل کنونی بیندیشند.

حسینی با اشاره به تاثیر ثبات قیمت زعفران در رونق بازار صادرات بیان کرد: استمرار ثبات قیمت زعفران و عدم دخالت دستگاه های دولتی در بحث خرید توافقی زعفران در بلندمدت امری مهم در توسعه صادرات به شمار می رود.

عضو شورای ملی زعفران در پایان با تاکید بر این موضوع که استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری ها یک ضرورت به شمار می رود، تصریح کرد: در سال جدید از مسئولان و سیاست گذاران دولتی انتظار می‌رود که از تجربه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

آمار دقیقی از صادرات طلای سرخ در دسترس نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار