اهمیت ماه‌های قبل از ازدواج:

رفتن به خانه‌ی بخت، آموزش نیاز دارد/ روند صعودی طلاق در خراسان رضوی

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آموزش صحیح جهت انتخاب همسر مناسب برای فرزند، پدر و مادر بسیار حیاتی است.

رفتن به خانه‌ی بخت آموزش نیاز دارد/ روند صعودی طلاق در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید حامد برکاتی مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در نشست برنامه مشترک شورای انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در خصوص اجرایی شدن اموزش حین ازدواج گفت: بیشتر بحث حساس سازی و مشارکت طلبی زوجین هست تا بدانند باید به سراغ این آموزش‌ها بیایند.

وی افزود: در جلساتی که داشتیم بحث آسیب‌های اجتماعی و بحث کنترل و کاهش طلاق مطرح بود که طلاق به قوه قضائیه محول شد و ازدواج به وزرات بهداشت و همچنین کلاس ها‌ی آموزش مان از دوساعت به شش ساعت افزایش یافت و میاحثی، چون احکام ازواج و حقوق و روانشناسی ازدواج به ان اضافه شد.

برکاتی اظهار داشت: از سال ٦٥ تا ٩٥ جمعیت کودکان زیر ١٤سالمان نصف شده است، سنین میان سالیمان افزایش یافته است و سالمندانمان نیز دو برابر شده اند (به تعریف ٦٠سال به بالا) که ١٠درصد کشورمان را در برمی گیرند.

وی ادامه داد: سن ازدواج بالا رفته است، دیر فرزند آوری می‌کنند معمولا پنج سال بعد از ازدواج، بچه به دنیا می‌آورند و چالش سوم بحث طلاق است که بسیار زیاد شده است و چالش بعدی بحث سالمندی است که اکنون ده درصد هستند و در سال‌های بعد به ٣٠ درصد هم خواهد رسید که مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در خراسان رضوی نیز طلاق افزایش یافته است و سالانه حدود ١٥هزار طلاق صورت گرفته است که اسیب‌های جدی را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه به مرور جوانان ما تمایل پیدا می‌کنند که دیرتر ازدواج کنند، اگر بتوانیم برای جوانان تسهیلات مورد نیاز ازدواج را تامین بکنیم شاید بتوانیم به در یکی از اهدافمان که بحث جمعیتی است موفق‌تر باشیم تا اینکه طلاق را مدیریت کنیم.

برکاتی اظهار داشت: سلامت و آموزش جنسی اولین مسئله‌ای است که در آموزش هایمان به آن می‌پردازیم و حدود ٥٠درصد زوج‌های ما نیازمند آموزش‌های جنسی هستند؛ ۲۵ درصد طلاق‌ها یکی از دلایلش مشکلات جنسی بوده است.

متولیان این امر وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی است وما حدود ٤٠٠ مرکز اموزشی در کشور داریم و تنها مکانی است که بیش از ٩٠درصد جمعیت زوجین از آن کانال رد می‌شوند و آموزش هایمان را حضوری و غیر خضوری انجام می‌دهیم.

انتهای پیام//آ. ح


دیر فرزند آوری و افزایش سالمندان، دو چالش اساسی جمعیت خانواده‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.