تولید فرآورده‌های یورو ۵ در دستور کار پالایشگاه نفت امام خمینی شازند

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند از برنامه ریزی برای تولید فرآورده‌های یورو ۵ خبر داد.

تولید فراورده‌های یورو ۵ در دستور کار پالایشگاه نفت امام خمینی شازندامین مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراکگفت: عمده‌ترین برنامه‌ای که برای آینده این مجموعه بزرگ در نظر گرفته شده این است که بتوانیم فرآورده‌های یورو چهار را به یورو پنج ارتقا دهیم.

امین افزود: در حال حاضر از نظر تولید بنزین یورو چهار با ظرفیت ۱۶ میلیون لیتر اولین پالایشگاه نفت خامی هستیم که این مقدار بنزین را در روز تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این پالایشگاه با ظرفیت کامل ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام خوراک اکنون در حال تولید می باشد و فرآورده‌های مهم و استراتژیکی مانند بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع با استاندارد روز دنیا در حال تولید است.

عملیات و تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند براساس استاندارد‌های روز دنیا

احمدی رئیس پالایش خط یک پالایشگاه امام خمینی شازند نیز در این خصوص گفت: در راستای اقدامات زیست محیطی اولین گام بعد از انقلاب در جهت کاهش آلودگی هوا حذف سرب از بنزین در این پالایشگاه توسط متحصصین ایرانی انجام شد و تمامی عملیات و تولیدات این مجموعه  به طور تقریبی با استاندارد‌های روز دنیا مطا بقت دارد.

ادریس آبادی رئیس خط پالایش فاز دوم پالایشگاه هم گفت: فاز دوم پالایشگاه امام خمینی شازند از سال ۱۳۸۶ آغاز به توسعه کرد و تا سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید . ظرفیت پالایشگاه از ۱۷۰ هزار بشکه در روز به ۲۵۰ هزار بشکه رسید.

پالایشگاه نفت امام خمینی شازند اولین پالایشگاهی است که عملیات ساخت و نصب آن بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اتمام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۶۸ آغاز شد و در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.