معاون وزیر نیرو در کهگیلویه:

سد آبریز در کهگیلویه احداث می شود / تامین آب کشاورزی دشت‌های دهدشت و چرام

معاون وزیر نیرو از احداث سد آبریز در کهگیلویه خبر داد.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، در مورد احداث سد آبریزکهگیلویه گفت: این سد به ارتفاع ۱۵۰ متر و به صورت R.C.C ساخته می‌شود.

بهروز مرادی افزود: هدف از اجرای این سد تامین مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعت منطقه و همچنین احداث یک نیروگاه برق آبی ۱۶ مگاواتی است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: این سد آب را با ۲ تونل ۶ کیلومتری و ۴ کیلومتری برای تامین آب کشاورزی به دشت‌های دهدشت و چرام منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی زیرساخت و جاده دسترسی تاج سد و تجهیزکارگاه به زودی آغاز می‌شود، گفت: امیدوارم بتوانیم در سال آینده بتوانیم مطالعات فاز یک که شامل مطالعات زیست محیطی، ژئوتکنیک، زمین شناسی و میراث فرهنگی است تکمیل شود تا مصوبه شورای فنی را برای اجرا اخذ کنیم.

مرادی با بیان اینکه عملیات زیرساخت‌های احداث این سد به زودی شروع می‌شود، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم برای تامین اعتبار این سد با پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بتوانیم از تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده کنیم.

وی گفت: احداث جاده دسترسی به تاج سد و زیرساخت‌ها شامل تونل انجراف، فرازبند و نشیب بند به زودی آغاز می‌شود.

مردای با بیان اینکه به محض اخذ مصوبه شورای فنی فاز یک، عملیات اجرایی احداث سد آغاز می‌شود، افزود: تا پایان سال ۹۸ مطالعات فاز یک تکمیل می‌شود و امیدوارم عملیات اجرایی احداث سد در سال ۹۹ آغاز شود.

انتهای پیام/غ

 ساخت سد آبریز در کهگیلویه

 

برچسب ها: وزیر نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
این آقا معاون وزیر نیرو نیستش ؟!!