معرفی داوران بخش بازبینی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، داوران بخش بازبینی و دبیر اجرایی این دوره از جشنواره را معرفی کرد.

معرفی داوران بخش بازبینی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نصیری دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس گفت: آقایان ایوب آقاخانی، اتابک نادری و فرزاد تقی لر، به عنوان اعضای هیات بازبینی و رامین راستی بعنوان دبیراجرایی و با حکم دکتر داداش زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس و رییس جشنواره تئاتر ارس در ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به سابقه درخشان اعضای هیات بازبینی در حوزه هنر‌های نمایشی کشور، افزود: اعضای هیات بازبین از فعالان مطرح عرصه تئاتر کشور و از اساتید دانشگاهی هنر‌های نمایشی هستند و تا به امروز به شکل علمی و عملی در بخش‌های مختلف این حوزه سابقه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: ایوب آقاخانی سال گذشته نیز در جشنواره تئاتر خیابانی ارس به عنوان بازبین و داور حضور داشت و از نمایشنامه نویسان، کارگردانان و بازیگران مطرح کشور است که دبیری و داوری ده‌ها جشنواره بین المللی و ملی تئاتر را در کارنامه دارد.

نصیری افزود: بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه تئاتر از ایوب آقاخانی منتشر شده است و او مسئولیت انتشار مجله صحنه به عنوان نشریه تخصصی حوزه تئاتر را بر عهده دارد.

نصیری در ادامه گفت: اتابک نادری، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون است و در بخش‌های مختلف حوزه تئاتر و سینما فعالیت کرده است. وی در ده‌ها فیلم سینمایی و سریال نقش آفرینی کرده و چندین دوره مسئولیت امور استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

وی افزود: اتابک نادری، دانش آموخته هنر‌های نمایشی است و در جشنواره مختلف ملی و بین المللی به عنوان داور، دبیر و مدیر اجرایی حاضر بوده است. او مدیریت مجموعه‌های مختلف هنر‌های نمایشی و تالیف کتب مختلف در زمینه هنر‌های نمایشی را نیز در کارنامه دارد.

دبیر ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس، عنوان کرد: فرزاد تقی لر نیز دانش آموخته مقطع دکتری هنر‌های نمایشی است. وی نویسنده و کارگردان تئاتر بوده و در دوره‌های مختلف جشنواره ارس و سایر جشنواره‌های ملی و بین المللی در بخش داوری حضور داشته است.

نصیری در زمینه سوابق، دبیر اجرایی این دوره از جشنواره نیزگفت: رامین راستی نیز که به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره انتخاب شده است، در دوره‌های مختلف به عنوان دبیر و داور ایفای نقش کرده است.

وی از فعالان عرصه هنر‌های نمایشی بوده و نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است.

وی افزود: رامین راستی همچنین دبیری و داوری جشنواره‌های مختلف استانی و منطقه‌ای را در کارنامه دارد و چند دوره به عنوان رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان آذربایجان شرقی و عضو هیات رئیسه انجمن هنر‌های نمایشی استان حضور داشته است.

مدیر هنری سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه زمانبندی اجرای ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، تاکید کرد: داوران جشنواره در تاریخ ۱۰ اسفند اقدام به بازبینی آثار خواهند کرد و نتایج بازبینی حداکثر تا ۱۲ اسفند منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: گروه‌های هنری از سراسر کشور تنها تا پایان بهمن ماه فرصت دارند که آثار خود را در قالب سی دی، به همراه مدارک مورد نیاز به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و این مهلت تمدید نخواهد شد.

گفتنی است:جشنواره تئاتر خیابانی ارس یکی از برنامه‌های نوروزی منطقه آزاد ارس است که با حضور گردشگران میلیونی این منطقه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.