رئیس کل بانک مرکزی از پتروشیمی کردستان بازدید کرد

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از کارخانه پتروشیمی کردستان گفت: این کارخانه به عنوان مهمترین طرح صنعتی این استان با تامین مالی و فاینانس سیستم بانکی کشور راه اندازی شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالناصر همتی در حاشیه بازدید از پتروشیمی کردستان گفت: کارخانه پتروشیمی مهمترین طرح صنعتی این استان است که با تامین مالی و فاینانس سیستم بانکی کشور راه اندازی شده لذا بازدید از این واحد در برنامه‌های سفر به کردستان قرار داده شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم سیستم بانکی کشور بتواند این نوع طرح‌ها را در نقاطی مانند کردستان تامین مالی کند تا هر روز شاهد اشتغال و تولید بیشتری باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی در صدد است سیستم بانکی فعالیت بیشتری در این استان داشته و بتواند به تامین مالی پروژه‌ها کمک کنند و برای اشتغال و راه اندازی طرح‌ها فعال‌تر شوند.

تولید روزانه یک هزار تُن محصولات در کارخانه پتروشیمی کردستان 

فریدون خالدزاده  مدیر عامل شرکت پتروشیمی کردستان نیز در ادامه این  بازدید گفت: تولید روزانه کارخانه پتروشیمی کردستان یک هزار تُن است و روزی 50 تریلر محصولات این کارخانه را به نقاط دیگر حمل می کنند.

وی افزود: در هشت ماه منتهی به آبان امسال، 160 میلیون یورو صادرات داشتیم که پیش بینی شده تا پایان سال به 230 میلیون یورو افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی کردستان افزود: بیش از 92 درصد ارز حاصل از این صادرات از طریق سامانه نیما به کشور برگشت داده شده است.
خالدزاده یادآور شد: مشکل اساسی در بازگشت ارز به کشور داریم که امیدواریم در راستای رفع آن مسئولان بانک مرکزی تدبیر اساسی بیندیشند.

گفتنی است؛کارخانه پتروشیمی کردستان با تولید سالانه ۳۰۰ هزارتن پلی اتیلن سبک و با ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی و‌اشتغالزایی ۷۰۰ نفر فروردین سال ۹۶ همزمان با سفر نوروزی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به استان کردستان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.