طبق آمار بانک مرکزی اعلام کرد؛

اخذ ۴۰ هزار میلیارد ریال مالیات از فروش فرآورده های نفتی

طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در ۹ ماهه امسال، ۳۹.۸ هزار میلیارد ریال مالیات از فروش فرآورده های نفتی اتخاذ شده است.

اخذ ۴۰ هزار میلیارد ریال مالیات از فروش فرآورده های نفتیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بنا بر آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در ۹ ماهه نخست امسال، ۳۹.۸ هزار میلیارد ریال مالیات اتخاذ شده، این در شرایطی که رقم مصوب در این بخش برای مدت زمان مذکور ۳۷.۹ هزار میلیارد ریال بوده است که مقایسه این آمار نشان دهنده تحقق مالیات این بخش بیشتر از میزان مصوب بوده است.

طبق آمار موجود، عملکرد ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ به میزان ۳۶.۹ هزار میلیارد ریال و در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ به میزان ۴۲.۹ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

مقایسه این آمار نشان دهنده آن است که میزان مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه امسال  رشد ۷.۸ درصد و در سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال گذشته خود کاهش ۱۲.۸ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید: توزیع ۶۳۹ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در اردبیل

به صورت کلی می‌توان گفت: سهم مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی در سبد مالیاتی کشور در ۹ ماه امسال در حدود ۵.۲ درصد و در سال گذشته در حدود ۵.۴ درصد محاسبه شده است.
 
گفتنی است مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی از جمله زیرمجموعه‌های مالیات بر کالا‌ها و خدمات و از مالیات‌های غیرمستقیم است.بر اساس این آمار در مدت زمان مذکور، مالیات غیرمستقیم سهم ۵۰.۸ درصد و مالیات‌های مستقیم سهم ۴۹.۲ درصدی دارند.
 
انتهای پیام/

رشد ۷.۸ درصدی مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار