میزبانی استان زنجان از سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در تیرماه ۹۸ در زنجان مهمترین برنامه پیش روی آموزش و پرورش استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۲ در استان زنجان به تعداد ۱۲ دارالقرآن کریم راه اندازی کرده ایم و برنامه‌های قرآنی را در سطح استان بصورت کاملا تخصصی پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در استان افزود: تعهد کرده بودیم که به میزان ۱۰ هزار نفر دانش آموز را در نهضت حفظ جزء سی ام قرآن تحت پوشش ببریم که این امر به همت همکاران فرهنگی ما به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در زمینه اجرایی کردن سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده است اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۶، سایر دستگاه‌های فرهنگی استان نیز بایستی در اجرای این سند با آموزش و پرورش همکاری کنند.

عباسی با اشاره به مفاد سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم تصریح کرد: این سند دارای ۴ اصل و ۶ راهبرد و ۵۲ اقدام است که نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های مطرح در این سند هستیم و باید مراحل مختلف اجرایی این سند را بصورت مشترک به پیش ببریم.

وی برگزاری ۳۷ مین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در تابستان سال ۹۸ در زنجان را مهمترین برنامه پیش روی آموزش و پرورش استان عنوان و خاطر نشان شد: برای اجرای این مسابقات ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل داده ایم که در راستای اجرایی نمودن این مسابقات ده‌ها جلسه و نشست تخصصی هم برگزار شده است و با توجه به میزبانی استان زنجان از شرکت کنندگان کشوری در این مسابقات، تمامی ادارات کل استان از جمله دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشند.


انتهای پیام /ک


اجرای ۱۲ برنامه قرآنی در ۱۲ دارالقرآن کریم استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.