زیردریایی «فاتح» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد+عکس

زیردریایی پیشرفته «فاتح» با حضور رئیس جمهور به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، با حضور رئیس جمهور زیردریایی پیشرفته «فاتح» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

جمهوری اسلامی ایران امروز در زمین، هوا و دریا کاملاً به خود متکی است

رئیس جمهور در مراسم الحاق زیر دریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های سراسر دنیا از منافع کشور با اقتدار دفاع می کند و جایگاه ویژه ای دارد.

روحانی افزود: الحاق زیردریایی فاتح  را به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران تبریک می گویم .

وی گفت: در طول این ۴۰ سال رشادت ها و فداکاری های نیروی دریایی و به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی جای قدردانی و افتخار دارد، جنگ تحمیلی و تحریم ها محرک بیشتری بود برای اینکه ما بتوانیم در صنعت دفاعی و دریایی به خود متکی شویم.

رئیس جمهور افزود: اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار ما قرار می گرفت اکنون به خودکفایی در زمینه ساخت صنایع دفاعی  نمی رسیدیم، همکاری ارتش وسپاه پاسداران و نیروهای بسیج سبب افزایش توان قدرت دفاعی ما در دنیا شده است.

 روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره صلح طلب است و تنها برای افزایش قدرت دفاعی خود در برابر دشمنان اقدام به توسعه صنایع دفاعی خود می کند.

رییس جمهور ادامه داد: همه آب‌های سرزمینی شاهد و گواه دفاع نیرو‌های مسلح ما از کشتی‌ها و نفتکش‌ها در منطقه است.

روحانی گفت: من از همه پرسنل و کارکنان و فعالان در ارتش و سپاه پاسداران و نیرو‌های بسیج تشکر می کنیم که با همت خود سبب ارتقای توانمندی دریایی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران شده اند.

 

زیردریایی «فاتح» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح سلاح راهبردی است که  حاصل 10 سال تلاش ، همکاری و هم افزایی متخصصان متعهد و توانمند سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع  و مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاهی است.

امیردریادار خانزادی افزود: این زیردریایی امروز به ماموریت اقیانوسی اعزام می‌شود و آماده است در صحنه‌های رزم و علیه هرگونه تهدید سطحی و زیر سطحی حضور یابد.

وی گفت: امروز به مرحله ای از توانمندی رسیده ایم که  زیر دریایی ساخت متخصصان کشور مظهر اقتدار ، مشت ملت و نظام در دریا باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توان نسل جوان، مومن، دانا و پر انگیزه نیروی دریایی ارتش افزود:  اکنون نیروی جوان از نسل قدیم تجهیزات عاریه ای و غیر قابل پیش بینی به نسل جدید تجهیزات دست یافته است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  هم  در این مراسم گفت: مراحل طراحی ،ساخت و تجهیز این زیر دریایی از ابتدای سال ۸۷ در قالب پروژه های طرح ولایت در دستور کار وزرات دفاع و نیروهای مسلح قرار گرفت.

دریادار امیررستگاری افزود: افزایش قدرت دفاعی، ورود به عرصه طراحی و ساخت زیر دریایی کلاس متوسط، تقویت روحیه خودباوری در تلاشگران علم و صنعت دریایی، صرفه جویی ارزی، ایجاد اشتغال ، رسوب دانش در حوزه سخت افزار و نرم افزار ، تقویت نیروهای متخصص از مهمترین دستاوردهای ساخت زیردریایی فاتح است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم در این مراسم گفت: ایران به عنوان یک قدرت بزرگ دریایی  دارای سرمایه عظیمی از جمله زیرساخت ها، علم ،دانش و نیروهای متخصص است و نیروی دریایی از اولویت های صنعت دفاعی کشور در دولت دوازدهم پیشرفت چشمگیری داشته است.

امیر سرتیپ حاتمی  افزود: امروز ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت نظام را به نمایش می گذراند و ما باید در این راه با گام های استوار رو به پیشرفت برویم.

وی گفت: اخیرا تولید  ۴۴ فروند شناور برای سازمان بنادر و دریانوردی تایید شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  با اشاره به اینکه یکی از فناوری های پیچیده مربوط به شلیک زیر آب است که امسال نیز  به آن دست یافتیم، افزود: بومی بودن و کم هزینه بودن ساخت نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی از مهم ترین کارهای صنایع دفاعی کشور است که به همت متخصصان داخلی انجام می شود.

زیردریایی فاتح از سامانه‌های سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده‌ها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که به نوبه خود موجبات افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

فاتح نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایرانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که کاملا بومی بوده و از فناوری‌های روز دنیا برخوردار است.

انتهای پیام/ر

برای مشاهده تصاویر مراسم الحاق زیر دریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش اینجا کلیک کنید. 

ساخت زیردریایی فوق پیشرفته به همت متخصصان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۴:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام و درود بر فرمانده کل قوا و ارتش و سپاهیان عزیز و مرگ بر خائنین و وطن فروشان. انشالله با عزم مسئولین ایران هر روز عزیز تر و قدرتمند تر می شود
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۲۳:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دمتون گرم بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
mn
۲۳:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
بایدتلاشمان آنقدرزیادشودتاابرقدرتهای پرروبدانندایران چه جایگاهی دراین گیتی پهناورداردبه امیدآن روز.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مسولین نظامی پیشرفت میکنن پس مسولین اقتصادی چه ...میکنن
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۲:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
پراید ۴۷میلیون وای ی ی
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
قدم اول تبدیل ایده وفکر به طراحی وساختن وزمان گذاشتن برای سعی وخطابرای گرفتن بهترین نتیجه،شاید تلاش وزمان بیشتری طلب کنه وده سال طول بکشه تااین زیردریایی ایرانی ساخته شوداماباسنگ محک خوردن وشناخت بیشتردرشرایط کاملا جدی واقعی دریا،ساخت نمونه های بعدی شایددر زمانی به مدت یک سوم طول بکشه که امیدواریم دردسته های سه فروندی همزمان باهم ساخته و به نیروی دریایی تحویل بشه،قدم بعدی به یاری خداوهمت سازندگان باید زیردریایی بعثت برای آن سوی اقیانوس اطلس باشه باقابلیت قوس هفتصدمتری اعماق آب و کفنشینی چندماهه وبی سروصدادراطراف سواحل دشمن درآنسوی اقیانوسها
Iran (Islamic Republic of)
یا مهدی ادرکنی
۲۱:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
احسنت به جوانان وطن وزارت دفاع بابت سلاح راهبردی با قابلیت متنوع زیرسطحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
دمتون گرم دل ماهم به همین دستاوردها خوشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام.تورو به اون خدا صنعت خودرو سازی هم بدین دست این عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
درود درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مگه فرماندهی کل قوا رهبر نیستند پس چرا رئیس جمهور فرمان را صادر کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
یعنی حقش نبود یه تصویر درست درمون یا یک کلیپ ازین دستاورد بزرگ بزارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
بسم الله
این نتیجه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در نیروهای مسلح است. کاش دولتی ها هم کمی یاد بگیرند و ملت را از شر امثال پراید و ... رها کنند. ای کاش .. . درود بر دلاور مردان نیروهای مسلنح کشورمان.
Iran (Islamic Republic of)
م.
۱۹:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
تنها راه نجات این ملت از دست کشورهای استکباری فقط تولید بمب اتم و پیشرفت برنامه موشکی میباشد؟همونطور که وزیر خارجه آمریکا هم تفاوت ایران و کره شمالی را بمب اتم اعلام کرد.پس ما هم باید به اون مرحله برسیم که هیچ کسی جرات هیچگونه اقدامی علیه ما نداشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام و دورود بر همه کسانی که قدمی برای اقتدار این سرزمین برداشته اند و از ملامت ها و

طعنه های خودی و ناخودی نه ترسی داشتند و نه ناراحت شدند به راستی اینان حزب

خدا هستند و بدانید قطعا حزب خدا پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۸:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
ماشاالله به همت مهندسان و کارگران و مدیران نظامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
آفرین بر دستان و بازوان و هوش نیروهای نظامی ،واقعا گل کاشتید .
ورود نظامی‌ها در خودروسازی هم میتواند این صنعت را سرآمد سازد و پازل دیگری از خودکفایی را تکمیل کنند.
Singapore
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
احسنت به نیروهای دریایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا را شکر